برگزاری مراسم استغاثه به امام زمان (عج) در شیراز

برگزاری مراسم استغاثه به امام زمان (عج) در شیراز
   
برگزاری مراسم استغاثه به امام زمان (عج) در شیراز |||| ||||

 نخستین برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی در سال 1400 با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در مسجد قدس شیراز برگزار شد.

 
آیت‌الله لطف‌الله‌ دژکام امام جمعه شیراز با ضمن قدردانی از حضور مردم در این مراسم، اظهار داشت: ارزش این مسجد به این است که محل زیارت حضرت، ولی عصر (عج) بوده است.
 
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی سه‌شنبه‌های مهدوی برعهده بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در استان است، افزود: این حرکت را به خواست خدا و با نام امام زمان (عج) از مسجد قدس شروع کردیم و در مساجد دیگر شیراز نیز برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی را اجرا خواهیم کرد.
 
آیت‌الله دژکام بیان کرد: در سومین حرم اهل بیت (ع) ظرفیت‌های دینی شهر باید شکوفا شود و همگان حسن استفاده کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس اطراف حرم را گنجینه‌های بسیار ارزشمندی معرفی کرد و گفت: یک مورد آن مدرسه منصوریه و بزرگانی هستند که در آن دفن شده‌اند که ملاصدرا شاگرد آنها بوده است و شهید مطهری می‌فرمودند که افتخارم این است که در شهری نفس بکشم که این بزرگواران حضور دارند.
 
وی عدم معرفی آثار معنوی شیراز را ضرر بزرگی دانست که زمینه را برای دشمنان مهیا می‌کند تا هویت این شهر را جور دیگری جلوه دهند.
 
آیت‌الله دژکام با ابراز امیدواری از تلاش نیروهای فرهنگی برای تبلور جلوه‌های فرهنگی شهر شیراز، تصریح کرد: درون شیراز، نورانیت و معنویت است و امیدواریم با برخوردهای لطیف فرهنگی به زودی این شهر را به جلوه واقعی حرم سوم اهل بیت (ع) تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حدائق، مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) فارس نیز ضمن قدردانی از امام جمعه محترم شیراز ادامه داد: متأسفانه این مسجد در گذر زمان به مهجوریت پیوسته بود و جایگاه اصلی‌اش در هاله‌ای از ابهام بود. در جلسه‌ای که هفته گذشته در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار شد این موضوع مطرح شد که با توجه به اینکه این مسجد، قدمگاه امام زمان (عج) و در جوار حضرت شاهچراغ (ع) قرار دارد شرایطی مهیا شود که مردم از این موقعیت استفاده کنند.

 

وی بیان کرد: ما مردم شیراز افتخار می‌کنیم که در سخن امیرالمؤمنین (ع) سه نفر از یاران امام زمان (عج) از این شهر معرفی شده است.

 

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) فارس با اشاره به اینکه گاهی اوقات بی‌انصافی‌هایی نسبت به این شهر رقم می‌خورد و آن را در ذهن و خیال، شهر گل و بلبل و فقط شهر شعر و ادب معرفی می‌کنند و برخی آن را زادگاه میرزاعلی محمد باب می‌دانند تأکید کرد: ما مفتخریم که مقام معظم رهبری این شهر را سومین حرم اهل بیت دانستند. این شهر، شهر امام زمان (عج) است.

 

حدائق اظهار کرد: همین مسجد قدمگاه امام زمان (عج) است. عبدالغفار خویی در همین شهر، پنج صبح نمازش را به امامت امام زمان (عج) اقامه کرد. مدال افتخار شیراز، امامزاده‌های واجب‌التعظیم و یادگاران موسی بن جعفر (ع) است. این شهر، مهد علم و دارالعلم است و در هر عصری از فحول علمای شیعه از این خطه بوده‌اند.

 

مسئول مدرسه منصوریه با تجلیل از مسجد قدس (سردزک) و توصیف داستان معروف حاج مؤمن شیرازی و تشرف او به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، افزود: این مسجد از مساجد آباد بوده است و درود خدا بر آیت‌الله دژکام که این سنت را پایه‌گذاری کردند تا در اولین سه‌شنبه مهدوی این سنت شروع شود.

 

وی در تجلیل از برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی، گفت: این کار ارزشمندی که به عشق امام زمان (عج) در کشور شکل گرفته است و روزهای سه‌شنبه به یاد حضرت برنامه‌هایی اجرا می‌شود تا در گوشه و کنار کشور یاد ایشان فراموش نشود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
471 کلیک ها  چهارشنبه, 04 فروردين 1400 19:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا