اشتغال افراد بهبود یافته از اعتیاد موجب ارتقاء سطح عزت نفس و سلامت روان آنها می شود

اشتغال افراد بهبود یافته از اعتیاد موجب ارتقاء سطح عزت نفس و سلامت روان آنها  می شود
   
اشتغال افراد بهبود یافته از اعتیاد موجب ارتقاء سطح عزت نفس و سلامت روان آنها  می شود |||| ||||

در آستانه مبعث رسول اکرم اسلام حضرت محمد (ص)و نزدیکی به آغاز سال جدید، طرح اشتغال همراه با آموزش در حینِ کار برای افراد بهبود یافته از سوء مصرف مواد مخدر در شیراز کلید خورد.

 
به گزارش راستین آنلاین رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز در این خصوص گفت: با حمایت و همکاری شرکت دانش بنیان سامانه های نوین افرا، بهبود یافتگان سوء مصرف مواد مخدر در واحد تولیدی عایق های پلیمری و مقره های صنعت برق مشغول به کار می شوند.
 
 یوسف آفرینی افزود: ظرف مدت یک هفته چهل نفر از بهبود یافتگان سوء مصرف مواد مخدر از طریق اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز از این مجموعه تولیدی بازدید کردند و مراحل اشتغال آنها در حال انجام است. 
 
او ادامه داد :صیانت از افراد بهبود یافته اهمیت بسیار زیادی در چرخه ی سلامت پایدار برای این افراد دارد که متأسفانه گاهی جدی گرفته نمی شود. 
 
آفرینی گفت :افراد بهبود یافته پس از خروج از مراکز درمانی و ترک اعتیاد نباید بدون حمایت رها شوند.
 
 آموزش و اشتغال بلافاصله پس از خروج از مراکز درمانی می بایست در دستور کار قرار گیرد.
 
 او ضمن قدردانی از تلاش تمام دستگاه ها و نهادهایی که در پروسه درمان اعتیاد تلاش می کنند افزود امید است با استمرار برنامه های کار یابی و همچنین همیاری سایر نهادهای دلسوز، روز به روز در امر صیانت از بهبودیافتگان موثرتر عمل کنیم. 
 
آفرینی گفت: اشتغال موجب ارتقاء سطح عزت نفس و سلامت روان در افراد بهبودیافته می شود و این عزت نفس موجب می شود تا افراد جامعه هدف در دوره سلامت و پاک بودن از مصرف مواد ثابت قدم باشند. همچنین برای فرد بهبود یافته درامد و استقلال مالی می تواند موجب کاهش افسردگی و بالارفتن میزان امیدواری و میل به زندگی شود که این مهم در کاهش تمایل به مصرف مواد موثر است. آفرینی گفت همواره در تلاش هستیم در موضوع پیچیده ی رویارویی با اعتیاد ، چرخه ی پیشگیری ، درمان و صیانت را به شکل همزمان دنبال کنیم و در سه سال گذشته در هر سه محور یاد شده بی وقفه تلاش کرده ایم.
 
 او افزود :درمان اعتیاد امری بسیار دشوار است از همین رو می بایست افراد بیمار جامعه هدف را حمایت کرد و از تمام ابزار ممکن در جهت ماندگاری درمان تلاش کرد.
 
در پایان آفرینی از فیروزثانی رئیس هیئت مدیره شرکت فوق تشکر و قدردانی کرد و افزود امید است که سایر تولیدکنندگان و صاحبین مشاغل در ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان سوء مصرف مواد مخدر تلاش کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
542 کلیک ها  جمعه, 22 اسفند 1399 09:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا