81 درصد از دادرسی های مراجع قضايي فارس به صورت الکترونیک انجام شد/آزادی 110 زندانی با اعطای مرخصی پایان حبس 

81 درصد از دادرسی های مراجع قضايي فارس به صورت الکترونیک انجام شد/آزادی 110 زندانی با اعطای مرخصی پایان حبس 
   
81 درصد از دادرسی های مراجع قضايي فارس به صورت الکترونیک انجام شد/آزادی 110 زندانی با اعطای مرخصی پایان حبس  |||| ||||

  همزمان با دومین روز از دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی، رئیس کل دادگستری فارس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین دادگستری استان، معاونین دادسرا و تعدادی از قضات شیراز و سپیدان با همراهی اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های استان با حضور در زندان های شیراز، چهره به چهره با زندانیان ملاقات و مشکلات آنان را بررسی کردند.

 
به گزارش راستین آنلاین در این بازدید با حضور رئیس کل دادگستری استان، دفتر خدمات قضایی و دادرسی الکترونیک در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز افتتاح و راه اندازی شد. 
 
همچنین با دستور رئیس کل دادگستری استان زمنیه آزادی 110 زندانی با اعطای مرخصی پایان حبس فراهم شد.
 
رئیس کل دادگستری فارس در این بازدید گفت: در دهه مبارک فجر و آستانه میلاد زهرای مرضیه حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت امام خمینی بنيانگذار فرزانه جمهوري اسلامي (ره) هستیم و لازم است زمینه آزادی همه زندانیان واجد شرایط به ویژه جرایم مالی و مهریه را فراهم کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی افزود: تلاش مجموعه قضایی استان باید بر کاهش ورودی زندان ها و استفاده از مجازات های جایگزین حبس، تعلیق مجازات و پایان حبس باشد.
 
رئیس شورای قضایی استان فارس در آیین افتتاح دادرسی الکترونیک در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز اظهار داشت: حدود 81درصد دادرسی های سطح استان به صورت الکترونیک برگزار می شود و استفاده از این ظرفیت قانونی به منظور جلوگیری از اعزام زندانیان به مراجع قضایی تداوم می یابد.
 
وی افزود: در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز، ماه گذشته 11 مورد اعزام فیزیکی به دادگاه انقلاب انجام شده و بقیه دادرسی ها به صورت الکترونیک انجام شده است و با راه اندازی 7 باجه دادرسی الکترونیک و یک باجه خدمات قضایی در اردوگاه، مقرر شده با همکاری دادسرای استان، همه دادرسی ها به منظور پیشگیری از بیماری کرونا و ارتقای سلامت زندانیان، و تسریع در روند رسیدگی به وسیله مراجع قضایی به صورت الکترونیک برگزار شود.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس نيز در حاشيه اين بازديد گفت: دادستان و معاونین دادسرا خود را مکلف می دانند که هفته ای 10 الی 15 مورد ملاقات به صورت دادرسی الکترونیک داشته باشند و هیچ اعزامی به صورت فیزیکی انجام نمی شود مگر آنكه ضرورت ويژه اي جهت اعزام وجود داشته باشد كه اين امر با هماهنگی دفتر دادستان انجام خواهد شد.
 
سیدمصطفی بحرینی افزود: بزودی دیدار چهره به چهره دادستان و کلیه قضات با زندانیان در زندان های شیراز انجام می شود تا افرادی که واجد شرایط هستند از تسهیلات قضایی لازم برخوردار شوند.
 
معاون فرهنگی و قضایی دادگستری فارس نيز گفت: با تدبیر رئیس کل دادگستری استان 110نفر از زندانیان با اعطای مرخصی پایان حبس امروز از زندان آزاد می شوند و مرخصی سایر افراد هم به مدت یک ماه تمدید می شود و تعداد قابل توجهی از زندانیان در ایام دهه فجر آزاد می شوند.
 
سیدصدراله رجایی نسب افزود: دادرسی ها با هدف کاهش هزینه ها و تسریع در زمان دادرسی، غیرحضوری و به صورت الکترونیک در سراسر استان انجام می شود. 
 
مدیرکل زندان های فارس ضمن قدردانی از تعامل مطلوب مجموعه قضایی استان گفت: بستر دادرسی الکترونیک در تمامی زندان های استان فراهم و بیش از 81درصد رسیدگی ها در ماه گذشته به صورت الکترونیکی انجام شده است که جا دارد از همه همکاران در زندان ها و مسؤولین قضایی استان قدردانی کنم. 
 
اسحاق ابراهیمی همچنین از رئیس کل دادگستری استان به دلیل فراهم کردن شرایط آزادی 110 زندانی در این بازدید از زندان های شیراز قدردانی کرد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
624 کلیک ها  دوشنبه, 13 بهمن 1399 19:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا