مسئولان باید وکیل مدافع عشایر باشند

مسئولان باید وکیل مدافع عشایر باشند
   
مسئولان باید وکیل مدافع عشایر باشند |||| ||||

رئیس کل دادگستری استان فارس بابیان اینکه با تشکیل جلسات وسرکشی متعدد از نزدیک می توانیم مشکلات عشایر را لمس کرد افزود: مسئولان باید وکیل مدافع عشایر باشند و برای رفع مشکلات عشایر همواره پیش قدم و از تمام امکانات و توانمندی سایر دستگاه ها استفاده ، تاگامی موثر برای رفع آن بردارند تا حقی از عشایر تضییع نگردد.

 
به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در بازدید از مناطق عشایری شهرستان سروستان اظهار داشت:عشایر جامعه زحمتکش و مولد هستند چرا که با کمترین امکانات بیشترین تلاشها را در زندگی انجام می دهد بنابراین سعی می شود که اگرجامعه عشایری در پرونده های قضایی مشکلاتی داشته باشند پرونده های آنان با دقت و بررسی بیشتر حل و فصل شود. 
 
وی تصریح کرد: دانش آموزان عشایری با توجه به شرایط زندگی که دارند از توانمندی ها و هوش بالایی برخوردارند در همین راستا مسئولین مرتبط با توجه به شرایط کنونی جامعه نسبت به خرید لوازم التحریر از قبیل گوشی تبلت، وسایل گرمایشی و سرمایشی را برای دانش آموزان عشایری تهیه تا دغدغه خانواده عشایرکم شودو برای تحصیل فرزندانشان مجبور نباشند به حاشیه نشینی شهرها اکتفا کنند.  
 
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به شیوه زندگی ، شجاعت، روحبه مقاومت ، فرهنگ عشایر و نیاز به تامین امنیت و نیازمندی عشایربه سلاح که وجود داردافزود: با توجه به آسیب پذیری که در این مورد از قیبل قاچاق مهمات و اسلحه در کشوروجود دارد باید سعی شود با توجه به نیازسنجی های عشایرو با همکاری سپاه عشایر و از طرق قانونی جهت دریافت مجوز اسلحه اقدام شود. 
 
حجت الاسلام سید کاظم موسوی با تاکید بر اینکه نیروهای انتظامی، امنیتی و سپاه در مناطق عشایر اقدامات مهمی را انجام داده اندکه بعضاً شاهد تلاش های این عزیزان از قبیل جلوگیری از سرقت های دامی و امنیت عشایر در هنگام کوچ و غیره هستیم و می بایست تلاش بیشتری برای حفظ و امنیت عشایر باشد تا عشایر بدون دغدغه به امر تولید مشغول شوند.
 
فرماندار شهرستان سروستان در بازدید از مناطق عشایری سروستان با تاکید بر اهمیت طرح مرتع داری و نقش مهمی که عشایر در اقتصاد کشور دارندافزود: عشایرباید اقدام به تهیه طرح مرتعداری کنند تا توازن بین تولید و برداشت از مراتع را اجرا کنند، و از روند صعودی تخریب مراتع جلوگیری کنند. 
پورزارعی بیان داشت: با نظر مسئولین شهرستان کاشت انجیر و پسته در این اراضی عشایر پیگیری خواهیم کرد تا هم طبیعت و اراضی کمک کنیم و هم یک درآمد برای عشایر باشد.
روح الله بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس نیزدر این بازدید به تشریح اقدامات انجام شده توسط اداره کل امور عشایر در بحث توزیع نهاده های دامی، آرد، پکیج خورشیدی و سایت های اسکان سرو نخودی و امام زاده محمد و اجرای خطوط انتقال آب شرب سالم و پایدار به طول 20 کیلومتردر مناطق عشایری شهرستان سروستان پرداختند.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
414 کلیک ها  چهارشنبه, 24 دی 1399 21:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا