• مسئول ترویج جهاد کشاورزی مرودشت:

ایجاد بیش از 80 مورد مشاغل خانگی در مرودشت

مسئول ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ثبت بیش از 80 مورد مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان در 9 ماهه نخست سال جاری در رشته های مختلف کشاورزی و دامپروری در این شهرستان خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین راضیه اسلام مهر با بیان اینکه سه مورد از این مشاغل، جزمشاغل خانگی پشتیبان هستند و مجوز فعالیت کسب کرده اند، اظهار کرد: مشاغل پشتیبان از طریق وام هایی که دریافت کرده اند موفق به بکار گیری حدود ۱۵ نفر جویای کار به عنوان تحت عضو خود شده اند.  
 
 او گفت: این مشاغل در رشته های پرورش مرغ بومی، پرورش گوشفند،گاو و بز، کشت زعفران، کشت گیاهان دارویی،گلخانه های خانگی و... است.
 
وی افزود: متقاضیان پس از مراجعه به جهاد کشاورزی و ثبت نام در این اداره به منظور دریافت مجوز و دریافت تسهیلات به اداره کار و رفاه اجتماعی معرفی خواهند شد.
 
اسلام مهر تصریح کرد: این مشاغل علاوه بر اینکه راهی برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها محسوب می شوند، امکان استفاده از حداقل های موجود در شرایط زندگی روستایی در زمینه ایجاد اشتغال های خرد است.
 
او با بیان اینکه یکی از الزامات صدور مجوز مشاغل خانگی داشتن تجربه و مجوز آموزش در رشته مربوط است، یادآور شد: اداره آموزش و ترویج به منظور تسهیل و دسترسی به مدارک آموزشی لازم به بهره برداران از طریق تعامل با بخش خصوصی زمینه آموزش های لازم را برای فراگیران فراهم شده است.
 
اسلام مهر بیان کرد: پس ازگذراندن مراحل صدور مجوز و اعطای تسهیلات به متقاضیان، مشاغل خانگی از طریق بازدید و تهیه مستندات، اشتغال ایجاد شده را رصد می کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
456 کلیک ها  پنج شنبه, 11 دی 1399 12:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا