متهمان فيشينگ 5 ميلياردي روانه زندان شدند

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری 2 نفر فیشینگ ‌کار حرفه‌ای که اقدام به برداشت غیرمجاز 5 میلیارد ریال از حساب شهروندان كرده بودند خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین سرهنگ حشمت سلیمانی عنوان كرد: حدود 20 نفر از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائي به پليس فتا استان مراجعه و بيان كردند كه مبالغ زيادي وجه نقد از حساب آنان به صورت اينترنتي برداشت شده است كه تقاضاي پيگيري و دستگيري مجرمان را داريم.
 
وی افزود: كارشناسان پليس فتا موضوع را دستور كار خود قرار دادند و در تحقيقات اوليه مطلع شدند كه 2 نفر متهم با هدایت کاربران متقاضی به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی، اطلاعات حساب آنان را کپی و در ادامه به شیوه‌های مختلف حساب آنها را خالي مي‌كردند.
 
رئیس پلیس فتا استان، تصريح كرد: کارشناسان سایبری با استفاده از روش‌های علمی، هویت متهمان و محل سکونت آنان را شناسایی كردند و در يك عمليات ضربتي آنان را در يكي از شهرهاي شمال غربي استان دستگير كردند.
 
سرهنگ سليماني با اشاره به اينكه متهمان در بازجويي اوليه به برداشت غيرمجاز 5 ميليارد ريال از حساب شهروندان اقرار كردند، گفت: مجرمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.
 
او با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک يا تهدید توسط مجرمان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
323 کلیک ها  دوشنبه, 01 دی 1399 14:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا