دستگیری 2 کلاهبردار اینترنتی در شیراز / مراقبت از کارت های بانکی اولویت است

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری 2 نفر که به وسیله دستگاه "اسکیمر" موفق شده بودند مبلغ 4 میلیارد ریال از کارت شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت کنند خبر داد.

 
سرهنگ حشمت سلیمانی با بیان اینکه یکی از روش‌های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مردم، کپی کردن کارت‌های اعتباری آنان به وسیله دستگاه اسکیمر است، گفت: در همین رابطه تعداد زيادي از شهروندان به پليس فتا مراجعه و تقاضاي پيگيري پرونده خود كه مبلغ زيادي از حساب آنان به صورت غير مجاز برداشت شده بود را داشتند.
 
او افزود : کارشناسان پلیس فتا استان طی یک بازه زمانی کوتاه مدت با 50 پرونده شکایت مبنی بر برداشت 4 میلیارد ریال از حساب‌های بانکی شهروندان مواجه شدند و مطلع شدند که اين افراد از دستگاه اسکیمر استفاده كرده‌اند.
 
سرهنگ سلیمانی بیان داشت: ماموران با بررسی‌های بیشتر متوجه شدند كه متهمان با حضور در کارگاه‌ها و ادارات خصوصی به عنوان کارگر ساده مدتی مشغول به کار می‌شدند و به بهانه‌هاي مختلف از جمله خريد و... اقدام به کپی کردن کارت‌های همكاران خود مي‌كردند.
 
او ادامه داد: ماموران با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در یکی از شهرستان‌های جنوب استان شدند و پس از اخذ نيابت قضائي، در یک عملیات غافلگیرانه هر 2 نفر را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
 
سرهنگ سلیمانی اظهار کرد: متهمان با توجه به مستندات دقیق ماموران، چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به کپی کردن از 100 کارت عابر بانک و برداشت 4 ميليارد ريال وجه نقد از اين طريق در شيراز اقرار كردند.
 
رئيس فتا استان فارس با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، به شهروندان توصیه كرد هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام كنند و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند.
 
او عنوان داشت: شهروندان باید این مسئله را از فروشندگان و صاحبان کارت‌خوان‌ها مطالبه کنند و در صورت مشکوک شدن می‌توانند موضوع را از طریق شماره تلفن 07121827805 با پلیس در میان بگذارند تا برخورد‌های قانونی با افراد متخلف صورت گیرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
815 کلیک ها  شنبه, 15 آذر 1399 13:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا