اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر استان فارس

 مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر استان خبر داد و گفت: ۲۰۲ هزار و ۷۲۰ متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن استان فارس نام‌نویسی کرده‌اند.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین، سید علیرضا حمیدی امروز، ۱۲ مهرماه در نشست با مدیرکل کمیته امداد امام(ره) خمینی فارس که به منظور اجرای تفاهم‌نامه ساخت منزل مسکونی برای محرومان برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: شمار متقاضیان و افراد ثبت‌نام شده در این حوزه افزایش یافت.

بسیاری از مددجویان در این قالب هم می‌توانند صاحب مسکن شوند.
وی با بیان اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر استان فارس اجرایی شده است، اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.


مدیرکل بنیاد مسکن فارس با تصریح اینکه ۲۰۲ هزار و ۷۲۰ متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن استان فارس نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: ۳۷ هزار و ۱۵۸ متقاضی در محدوده شهرستان لارستان و ۱۶۵ هزار و ۵۶۲ متقاضی در سایر مناطق استان فارس در این طرح تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند.


حمیدی ادامه داد: برای ۲۰ هزار و ۵۶۶ متقاضی تاکنون پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته و طرح‌های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده است، هفت هزار و ۳۱۵ متقاضی در بانک‌های عامل حساب بانکی افتتاح کرده‌اند و زمینه دریافت تسهیلات برای آنان فراهم شده است.


وی در ادامه با بیان اینکه نقشه راه برای تأمین مسکن مددجویان، ایتام و خانوارهای دارای معلول به روشنی ترسیم شده است، تأمین مسکن مددجویان و افراد تحت پوشش را یک اولویت برای بنیاد مسکن دانست و گفت: بسیاری از این واحدهای مسکونی در قالب تفاهم‌نامه یا طرح نهضت ملی مسکن قابل تأمین است.


حمیدی با بیان اینکه تولید مسکن مددجویان کمیته امداد و نهادهای حمایتی در فصل کاری امسال در اولویت پیگیری مدیران شهرستانی هم قرار می‌گیرد، افزود: فرصت پالایش پرونده‌های مددجویان و اعلام نیازمندی آن‌ها باید در مهلت تعیین شده، انجام شود تا ما بتوانیم از فرصت موجود برای برنامه‌ریزی بیشتر بهره‌گیری کنیم.


مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: اصلی‌ترین تأکید ما در سال‌ جاری پیگیری ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان است که با قول مساعد مسئولان کمیته امداد قرار است مددجویان روستایی فاقد مسکن در سال‌های پیش رو به صورت صد درصد صاحب مسکن شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان فارس هم در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن گزارشی از شمار مددجویان فاقد مسکن ارائه داد و گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال ۵۶۵ خانواده از مددجویان استان با مشارکت خیرین و دریافت تسهیلات بلاعوض این نهاد صاحب‌خانه شدند.


مرتضی موصلی از ارائه یک هزار و ۱۱۷ مورد خدمت عمرانی شامل تعمیر، احداث، خرید مسکن و احداث فضای جانبی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در پنج‌ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: در پنج‌ماهه نخست امسال برای ۵۶۵ خانواده از مددجویان با مشارکت خیرین، کمک‌های بلاعوض کمیته امداد فارس و دریافت تسهیلات همچنین تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، واحد مسکونی احداث و خریداری شده است.

انتهای پیام /  108
104 کلیک ها  چهارشنبه, 12 مهر 1402 17:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا