۴۰۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در فارس ویلایی است

  مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد که تاکنون ساخت حدود ۴۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان به صورت ویلاسازی تعریف شده که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش راستین آنلاین محمودرضا طالبان یکشنبه ۲۹ آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از چهار میلیون مسکن وعده داده شده دولت در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۲۴۰ هزار واحد سهم استان فارس است، افزود: تاکنون ۴۲۰ هزار متفاضی در فارس ثبت نام کرده‌اند که پس از پالایش، ۱۴۲ هزارنفر مشمول هستند.

طالبان با بیان اینکه فارس ١٠ درصد از مجموع کل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده است و از این حیث رتبه اول را در کشور دارد، عنوان کرد: از مجموع ١٤٢ هزار واحد پیش‌بینی شده در فارس، ٧٥ هزار واحد مربوط به شیراز، ٣٢ هزار واحد مربوط به شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت(مرودشت، فسا و جهرم) و ٣٥ هزار واحد هم مربوط به شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت است.

او ادامه داد: اخیرا با دستور رئیس جهمور، برای شهرهای زیر ٥٠ هزار نفر جمعیت ساخت دو طبقه‌ای های دو واحدی در دستور کار قرار گرفته و برای شهرهای بین ٥٠ تا ١٠٠ هزار نفر جمعیت نیز دو طبقه‌ای های چهار واحدی پیش‌بینی شده و برای شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت آپارتمان سازی تا هشت طبقه پیش‌بینی شده است.

او خاطرنشان کرد: مقرر شده است که در همه شهرهایی که زمین به میزان مورد نیاز وجود دارد، ویلاسازی به قطعات ٢٥٠ تا ٢٧٠ مترمربعی انجام شود که تاکنون حدود ۴۰۰۰ واحد به صورت ویلاسازی تعریف شده که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت ٢٠ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در فارس آغاز شده که طی هفته گذشته و با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی کلنگ عملیات اجرایی بیش از ٤٠ هزار واحد دیگر به زمین زده شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
378 کلیک ها  دوشنبه, 30 آبان 1401 10:02
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا