موضوعات پژوهشی در استان باید تجاری سازی شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: تاکید کارگروه کار گروه آموزش ، پژوهش ، فناوری و نوآوری استان و استاندار محترم فارس بر این است که موضوعات پژوهشی در سطح استان به تجاری سازی تبدیل شود .

 
 
به گزارش راستین آنلاین، عبدالعلی کریمی در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان گفت: تاکید کارگروه و استاندار فارس بر این است که موضوعات پژوهشی در سطح استان تجاری سازی گردد.
 
 وی با اشاره به اینکه کارگروه پژوهش و فناوری استان بصورت فعال برگزار می شود افزود: یکی از رویکردهای اصلی و محوریت این کارگروه این است که این مطالعات تحقیقاتی و علمی که در سطح استان انجام می شود تجاری سازی و کاربردی شود و سازمانها، دستگاههای اجرایی، مراکز تولیدی و مراکز سرمایه گذاری با توجه به موضوعات علمی و پژوهشی که مطرح و اولویت استان است به شکل بالنده اهداف را دنبال و از ایده های مطرح شده استقبال کنند.
 جانشین استاندار فارس در کارگروه آموزش ، پژوهش ،فناوری و نوآوری استان درباره چگونگی تعیین اولویت های پژوهشی و رفتن به سمت تجاری سازی شدن این طرح ها عنوان کرد: اولویت های پژوهشی استان با استفاده از نقطه نظرات دانشگاهیان و با تعامل با سازمان ها و دستگاههای اجرایی در سطح استان شناسایی و در کارگروه مطرح می گردد و در صورت تایید، دستگاه های ذی ربط برای تجاری سازی محصولات علمی پژوهشی قرارداد منعقد می کنند. 
کریمی عنوان کرد: به تاکید مقام معظم رهبری ، طرحهای تحقییاتی و پژوهشی باید از مرحله علمی و پژوهشی و تحقیقات محض به مرحله تجاری سازی و مولد سازی هدایت شوند و عملا علم را به ثروت تبدیل کنیم و در این راستا دستگاه های مربوطه باید همه توان و ظرفیت خود را در این مسیر قرار دهند تا با هماهنگی با مراکز علمی و تحقیقاتی، پارک علم و فناوری ‌‌و مراکز رشد، تجاری سازی محصولات و تولیداتی که نیاز استان و جامعه است مبنا قرار داده و مشکلات استان را حل و فصل کنند.
در این جلسه اعضا کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و مواردی به تصویب کارگروه رسید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
606 کلیک ها  شنبه, 02 بهمن 1400 16:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا