آمادگی راه آهن فارس برای حمل ٥ میلیون تن بار

آمادگی راه آهن فارس برای حمل ٥ میلیون تن بار
   
آمادگی راه آهن فارس برای حمل ٥ میلیون تن بار |||| ||||

 مدیرکل راه آهن فارس اعلام کرد که این اداره کل آمادگی ایجاد حمل و نقل ایمن با امنیت کامل و حمل بالغ بر ٥ میلیون تن دارد.

 
به گزارش راستین آنلاین مهرداد انصاری سه‌شنبه ۳۰ آذر در حاشیه مراسم نامگذاری ایستگاه راه آهن شیراز به نام «آیت ‌الله حائری شیرازی»، گفت: راه آهن فارس که از سال ۸۸ رسما به خط ریلی کشور متصل شد، اکنون ۲۴ پایانه دارد.
 
او ادامه داد: همکاران ما در راستای افزایش کمی و کیفی زیرساخت‌های ایستگاه‌های خطوط ریلی شبانه‌روز تلاش کردند و در سال ۹۰ و ۹۱ توانستیم اداره کل را به صورت ۱۰۰ درصد با اجرای بیش از یکصد پروژه سخت افزاری و نرم افزاری مستقر کنیم.
 
مدیرکل راه آهن فارس گفت: در ۹۰ درصد کل مسیر خط آهن شیراز- اصفهان، سرعت قطار بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت و این میزان بالاترین سرعت قطار در کشور است.
 
انصاری با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های رادیویی و ارتباطی و تمام پروژه‌های ریلی و ناوگان و همه پروژه‌های تعمیراتی، فنی، تخصصی و ریلی اعم از زیربنایی و ناوگان در این اداره کل اجرایی می‌شود و همکاران ما به این تخصص اشراف دارند، اضافه کرد: برنامه‌های متعددی برای راه آهن فارس پیش‌بینی کردیم که در نهایت سه پروژه بسیار مهم در دست پیگیری است که نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم.
 
او گفت: اولین آن تاسیس شرکت حمل و نقل ریلی است که انتظار داریم عزیزان فارس در این راستا گام بردارند.دهکده لجستیکی در منطقه ویژه هم ایجاد می‌شود و خطوط آنتنی و برخی فناوری‌های ریلی که بخشی از تولیدات آن در حال اجراست از دیگرپروژه‌های شاخص ریلی است.
 
مدیرکل راه‌آهن فارس همچنین با اشاره به اینکه توان بالغ بر ۵ میلیون تن حمل بار را داریم، گفت: رضایت مندی مردم در حوزه حمل بار و مسافر قابل توجه بوده و این نام گذاری امروز هم در راستای الگوسازی روی داده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
493 کلیک ها  سه شنبه, 30 آذر 1400 18:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا