آزاد سازی بیش از ۸۰زندانی جرائم غیر عمد در شیراز

آزاد سازی بیش از ۸۰زندانی جرائم غیر عمد در شیراز
   
آزاد سازی بیش از ۸۰زندانی جرائم غیر عمد در شیراز |||| ||||

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس امروز چهارشنبه 26آبان در مراسم آزاد سازی 83زندانی جرائم غیر عمد گفت : از ابتدای امسال تاکنون زمینه آزادی ۵ هزار نفر از زندانیان در استان فراهم شده است.

 
به گزارش راستین آنلاین سید مصطفی بحرینی گفت: از بین افراد تعداد ۲ هزار و ۱۲۹ نفر محکومان مالی و جرائم غیرعمد بودند که به روش‌های مختلف بدهی تامین و آزاد شدند.
 
او افزود: این امر با روش‌ها و شرایط مختلف از جمله آزادی مشروط، پابند الکترونیک، مرخصی پایان حبس و دیگر موارد به هر ترتیب بود تلاش شد تا زندانیان به خانه برگردند. 
 
دادستان شیراز ادامه داد: از بین این افراد تعداد ۲ هزار و ۱۲۹ نفر محکومان مالی و جرائم غیرعمد را در بر می‌گرفت که با کمک خیرین و ستاد دیه و دیگر همکاران قضایی بستر آزادی این تعداد نیز فراهم شد که آزادی ۱۸۸ نفر از ناحیه خیرین و نیکوکاران با پرداخت ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است. 
 
بحرینی با بیان اینکه ۵۰ نفر نیز در سطح استان در زمینه قصاص نفس به سازش رسید، افزود: در زمینه توجه به خانواده زندانیان نیز اقدامات حمایتی انجام شده که یکی از این اقدامات اشتغال و به‌کارگیری زندانیان در عرصه‌های صنعتی و کشاورزی بوده که با فراهم‌کردن زمینه اقتصادی هم پیشگیری از جرم شود و هم به یک درآمد برای حمایت از خانواده‌هایشان برسند. 
 
او با بیان اینکه دادستانی و دادگستری تاکید بر پیشگیری از وقوع جرائم دارد، عنوان کرد: تلاش بر صیانت و پیشگیری از جرم است که پیگیری حقوق عامه به ویژه در حاشیه شهرها یکی از اقداماتی است که در راستای پیشگیری از وقوع جرم انجام می‌شود. 
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیان اینکه پیگیری حقوق عامه برخی زمان بر بوده اما برخی نیز نتیجه خود را نشان داده است، خاطرنشان کرد: در حوزه تصرف اراضی و صیانت از منابع طبیعی برخورد با عوامل اصلی در دستور کار قرار گرفته و حضور مسئولان در این قضایا بررسی شده و این امر از ۱۰ تا ۱۵ سال پیش مورد بررسی قرار گرفته و مواردی که توضیح کافی نبوده منجر به تشکیل پرونده شده است. 
 
بحرینی با بیان اینکه دادستانی در حوزه سلامت و بهداشت نیز ورود کرده است، گفت: درباره حاشیه‌شهر و ساخت و سازهای مسکونی که متعدد و غیرمجاز انجام شده و سبب مشکلاتی برای مردم شده نیز ورود کردیم و تلاش شد با همکاری و جلسه با دستگاه‌های متولی مشکلات حل شود. 
 
او با اشاره به تصادفات و آسیب و تبعاتی که برای افراد و جامعه دارد، گفت: دادستانی در راستای پیگیری حقوق عامه به نقاط حادثه‌خیز از جمله کمربندی ورود کرده و از متولیان درخواست کرده نسبت به رفع نقاط آسیب‌پذیر اقدام کنند. 
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیان اینکه در حوزه محیط‌ زیست، آب و فاضلاب و دیگر مشکلات نیز دادستانی ورود کرده است، افزود: حتی در حوزه فرهنگی نیز با همکاری دستگاه‌های متولی ورود کردیم تا بتوانیم با همکاری مسئولان و مدیران شهری و شورای شهر در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی مشکلات را به حداقل برسانیم. 
 
بحرینی با بیان اینکه تاکید دستگاه قضایی استان پیشگیری است تا مقابله اما این به معنای برخورد با متخلفان نیست، گفت: با کسانی که با امنیت مردم بازی و موجبات خدشه به آن را فراهم کنند، بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
263 کلیک ها  چهارشنبه, 26 آبان 1400 16:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا