استاندارد در ایران آنگونه که باید اثرگذار نیست

 دادستان مرکز فارس با بیان اینکه اولین و مهمترین مقوله که کمتر به آن توجه می‌شود، جایگاه استاندارد است، گفت: استاندارد در ایران در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و آنگونه که باید اثرگذار نیست.


سید مصطفی بحرینی پنج‌شنبه ٢٨ مهرماه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در شیراز بیان کرد: امروز چه در حوزه اجتماعی و اقتصادی و چه سایر موارد اهمیت استاندارد بر کسی پوشیده نیست و به مراتب برای تولید کنندگان ارزش بیشتری دارد.
او ادامه داد: البته در کنار اثرات مثبت، مضرات ناشی از کم توجهی نسبت به این موضوع در جای خود قابل تامل است.
دادستان مرکز فارس گفت: دادستانی وظایف گسترده‌ای دارد و اختیارات و تکالیف آن پس از حوزه ریاست جمهوری، در شمار بیشترین تکالیف است.به گونه‌ای که در همه ابعاد و افراد جامعه، دادستان به نوعی حضور دارد و این حضور می‌تواند در موارد مختلف اثرگذار باشد.
بحرینی با بیان اینکه تاکید ما بر مقوله پیشگیری است تا مقابله، عنوان کرد: تلاش ما این است که اقدامات موثری در این حوزه داشته باشیم تا هزینه‌های برخورد و مقابله کاهش پیدا کند.
او همچنین با بیان اینکه در مسائلی همچون رفع موانع تولید به دستگاه‌های اجرایی کمک کرده‌ایم، عنوان کرد: سال گذشته ١٨٧ واحد تولیدی با کمک دادگستری فارس از رکود فعالیت خارج شدند و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۰۰ مورد داشته‌ایم.
دادستان مرکز فارس با بیان اینکه اولین و مهمترین مقوله که کمتر به آن توجه می‌شود، جایگاه استاندارد است، گفت: استاندارد در ایران در جایگاه خود قرار ندارد و آنگونه که باید اثرگذار نیست.
بحرینی ادامه داد: سال گذشته ١١٠ مورد پرونده در رابطه با استاندارد بررسی شده است و البته تلاش کردیم بیشترین موارد را به صورت لسانی را حل کنیم.
او با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ مورد جمع آوری کالاهای مغایر و ۱۴ مورد اصلاح خط تولید داشتیم، اضافه کرد: جایگاه واقعی استاندارد تبیین شود تا نیاز به برخورد کمتر قضایی باشد.
دادستان مرکز فارس با بیان اینکه ما به مطالبات مردمی و گزارش موثق سمن‌ها توجه و آن را مبنا قرار می‌دهیم، تاکید کرد: استاندارد ضد رشوه در ادارات و دستگاههای متولی مد نظر قرار گیرد.
بحرینی گفت: با همکاری دستگاههای مرتبط، اقدامات استاندارد اثرگذار خواهد بود و در این راستا باید قرارگاههای مشترکی راه‌اندازی شود.دادستانی هم همراهی لازم را برای ارتقای سطح تولید و استانداردسازی کالاها خواهد داشت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
208 کلیک ها  جمعه, 29 مهر 1401 16:03
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا