ادامه دار بودن خاموشی شیراز تا هفته آینده / برق مراکز حساس قطع نمی شود

ادامه دار بودن خاموشی شیراز تا هفته آینده / برق مراکز حساس قطع نمی شود
   
ادامه دار بودن خاموشی شیراز تا هفته آینده / برق مراکز حساس قطع نمی شود |||| ||||

برق مراکز حساس به هیچ عنوان قطع نخواهد شد و تا هفته آینده خاموشی ها را در سطح شیراز داریم.

به گزارش راستین آنلاین در روز های اخیر قطعی برق در شیراز شهروندان را دچار مشکل کرده است و حال این پرسش مطرح می شود که در صورت قطعی برق و زمانبندی قطعی با کجا باید تماس بگیریم و چه نهادی در این خصوص پاسخگو خواهد بود.

قطعی های مخل اعصاب این روزهای شیراز  برای مردم به امری مصیبت بار مبدل شده است.

این نوع قطعی بدون اعلام برق به خصوص در روزهای اولیه که معمولا در برخی نقاط دو مرتبه برق در روز قطع می شد حوادث بسیاری را نیز ایجاد کرد.

حال با توجه به خاموشی ها این چند مدت که دوباره در شیراز شروع شده است  در کنار ضرر و زیان های مالی بسیاری که این مساله برای شهروندان به بار داشت، خرابی بسیاری از لوازم منزل نیز مزید بر علت شده است. 

مدیر روابط عمومی  توزیع برق شیرازدر گفت و گو با خبرنگار راستین  آنلاین با بیان اینکه با گرم شدن هوا پیک مصرف برق زیاد شده است ، گفت :در این شرایط که مصرف بسیار است و نیروگاه های برقآبی کاهش یافته است به همین دلیل  تجهیزات انتقال برق در این مواقع که مصرف پیش از حد شود پاسخگوی کل تقاضا نیست .

همچنین  تماس برخی از شهروندان با راستین آنلاین  در خصوص قطعی برق مراکز حساس  باعث شد تا این سوال به وجود آید که آیا در خاموشی های سطح شیراز بیمارستان ها و مراکز درمانی  برقشان قطع می شود یا خیر ؟

برق مراکز حساس قطع نمی شود  

سید باقر احمدی در خصوص این سوال که برق های مراکز حساس می رود یا خیر تصریح کرد : به هیچ عنوان خاموشی در بیمارستان ها ، مراکز درمانی و چاه های آبی نخواهیم داشت، چرا که مراکز حساس به هیچ عنوان در برنامه خاموشی قرار نمی گیرند .

او  با بیان اینکه قطعی برق و خاموشی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد بیان کرد :اداره برق به هیچ عنوان برق مراکز حساس از جمله بیمارستان ها ، مراکز درمانی و چاه های آبی را قطع نخواهد کرد.

اما  با توجه به گرما و مصرف زیاد شهروندان خاموشی هایی را در سطح شهر شیراز خواهیم داشت .

احمدی در پاسخ به این سوال که خاموشی های شیراز تا کی ادامه دارد ، تصریح کرد :  تا هفته آینده خاموشی ها را در سطح شیراز داریم ، اما امیدواریم با خنک شدن هوا و با مدیریت مصرف خاموشی ها را کمتر و یا اصلا نداشته باشیم .

او همچنین بیان کرد : نمی توانیم به صراحت بگوییم که قطعی برق را تا آخر تابستان داریم یا خیر ، اما با مدیریت مصرف شهروندان عزیز می توانیم خاموشی را به کمترین حد ممکن برسانیم .

توصیه هایی درخصوص مدیریت مصرف برق

مدیریت مصرف برق شامل مجموعه أی از فعالیتهای به هم پیوسته بین صنعت برق و مشترکین آن به منظور منطقی کردن مصرف برق است تا بتوان با کارآیی بیشتر و هزینه کمتر به مطلوبیت یکسانی در زمینه برق دست یافت .

سید باقر احمدی افزود : البته این نکته را باید متذکر شد که هدف از مدیریت مصرف برق کاهش میزان تولید و کاستن از رفاه جامعه نیست بلکه کاربرد منطقی وبخردانه انرژی الکتریکی و استفاده صحیح از آن است که نتیجه آن حفظ و حتی افزایش تولید و رفاه جامعه خواهد بود .

شهروندان می توانند با کاهش 15 تا 20 درصدی مصرف برق خود خاموشی را به صفر برسانند .

احمدی در پایان با بیان اینکه بیش از  90 درصد قطعی برق با توجه به جدول زمانبندی است : اضافه کرد : ممکن است گاهی زمانبندی قطعی برق به صورت جدول نباشد .

گفتنی است شهروندان شیرازی برای دریافت اطلاعات زمانبدی خاموشی می توانند به سایت شرکت توزیع برق شیراز مراجعه کنند.

شرکت توزیع نیروی برق در موقعیت های مختلف اعلام کرده است که مردم در صورت بروز هرگونه خاموشی موردی و یا قطعی برق، موارد را به سامانه فوریت های برق ۱۲۱ اعلام کنند
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
345 کلیک ها  یکشنبه, 13 تیر 1400 14:04
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا