معیشت مسئله‌ی مهمی است اما همه مسائل نیست

معیشت مسئله‌ی مهمی است اما همه مسائل نیست
   
معیشت مسئله‌ی مهمی است اما همه مسائل نیست |||| ||||

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد که معیشت امروز مسئله بسیار مهمی است اما تمام مسائل کشور معیشت نیست و باید در خصوص دیگر مسائل هم صحبت شده و راهکار ارائه شود.

به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۲۱ خرداد شیراز، ضمن توصیه همه به خداترسی، گفت: شیطان تلاشش این هست که به شکلی همه ما را فریب دهد و انتخاب دنیا در مقابل آخرت را برای ما پیروزی نشان دهد.

او گفت: در ایام انتخابات شیطان این مساله را بیشتر جلوه می دهد. چه کسی برای رضای خدا رای می گیرد و چه کسی برای دنیا رای می گیرد و شما مردم کسانی که برای آخرت رای میخواهند را شناسایی کنید و به آنها رای دهید.

دژکام گفت: در قرآن کریم خداوند متعال می فرماید که امانت را به اهلش بسپارید. در اختیار برخی پول و سرمایه قرار گرفت ولی امانتدار خوبی نبودند و نتوانستند آن را حفظ کنند. انسان امانت خلیفه اللهی و حکومت الهی را بر دوش دارد و اینجا انسان ها اختیار دارند و خداوند دائما ما را امتحان می کند. هیچ کس  نباید خودش را فریب دهد و انتخاب ما انسانها دست خود ما هست.

او اضافه کرد: ۸ سال پیش یک دوگانه درست شد و عده ای فریب خوردند و گمان کردند آمریکا می تواند مشکلات کشور ما را سامان دهد، الان ۸ سال مذاکره کردیم و لبخند زدیم و در انتظار آمریکا و گشایش هایش ماندیم؛ چه شد ؟باید بیدار شویم و هوشیار شویم و این صندوق رای و حق انتخاب، امانت خدا هست که می رویم رای می اندازیم بنابراین باید اهل آن را انتخاب کنیم.

امام جمعه شیراز گفت: اگر فردی بد انتخاب کرد و حالا پشیمان است چرا می خواهد با انتخابات قهر کند؟ شما بد انتخاب کردی و حالا با چه کسی قهر کردی؟ خودت با خودت قهر کردی؟! مگر می شود انسان از زیر بار مسولیت انسانی و دینی شانه خالی کند کشور مال خود ماست اگر کسی بد امتحان داد کسی بار دیگری را بر دوش نمی گیرد.

او با اشاره به آغاز دهه کرامت و ضمن گرامی داشت بانوی مکرمه اسلام حضرت معصومه سلام الله علیها، گفت: این افتخار ما مردم شیراز و فارس است که بتوانیم عشق و ارادت خود را به علی بن ابی طالب علیه السلام و اولاد ایشان برسانیم.

امام جمعه شیراز گفت: آستان احمد بن موسی را بزرگ میدانیم به این علت که ایشان امین ولایت است و می دانید که امام موسی کاظم علیه السلام را وقتی به زندان می بردند نگینی به همسر خود داد و فرمود کسی از این موضوع خبر ندارد و بعد از شهادت من یک نفر می آید و می گوید که انگشتر من را بده و به خاطر حفظ جان امام بعدی، ایشان را معرفی نکرد این بانوی مکرمه انگشتر را نگه داشت تا شب شهادت امام موسی کاظم علیه السلام دق الباب کردند و دیدند که امام رضا علیه السلام فرمود انگشتر را به بنده بدهید و ایشان امامت امام رضا علیه السلام را پذیرفت. نظام اسلامی ما نیز امانت هست و افرادی که دنبال مسولیت هستند باید امانت دار باشند.

او ادامه داد: فردای آن روز صبح جمعیت برای بیعت خدمت حضرت شاهچراغ آمدند اما حضرت شاهچراغ فرمودند جانشین پدرم امام رضا علیه السلام است و حرکت کردند به سمت امام رضا علیه السلام و با ایشان بیعت کردند اگر امانت دار باشیم جلوه خدا را می بینیم امانت امروز متعلق به امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است درس حضرت شاهچراغ امانت داری ولایت است و بنده از همین جا از کسانی که در طول سال تلاش میکنند تا حرم مطهر شاهچراغ بتواند نقش خود را ایفا کنند؛ تشکر میکنم.

امام جمعه شیراز از مسئولان درخواست کرد که برای حل مسائل و مشکلات فراوانی که در اطراف این حرم مطهر وجود دارد به میدان بیایند و از نمایندگان مجلس، مدیران استان و شورای شهر و شهرداری و روحانیت در این خصوص قدردانی کرد.

 

او با بیان اینکه احترام حرم به متولی آن است، ضمن قدردانی از روحانیت و با اشاره به وجود ۳۰۰ هیئت مذهبی فعال در فارس، تاکید کرد که پنج‌شنبه آینده که شب زیارتی امام حسن (ع) است، هیئت‌ها به میدان بیایند و صدا و سیما و رسانه‌ها هم همت کنند این برنامه را پوشش دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: اولین نکته درباره رسانه ها و علما و فرهیختگان درباره حق انقلاب اسلامی است که باید این اقشار، نقش خودشان را در این باره ایفا کنند و همه باید بدانیم که مسائل کشور یکی و دو تا نیست ولی به خاطر مسائلی فقط یک مورد که مشکلات معیشتی است اصطلاحا بولد و مهم می‌شود.

او ادامه داد: بنده به رسانه هایی می گویم که از صحبت‌های مطرح شده در نماز جمعه، تنها مسائل سیاسی و جنجالی را تیتر می‌کنند،  ما باید تجربه ملل دیگر را بخوانیم قرن ۲۰ تمام شد و وارد قرن ۲۱ شدیم. در قرن ۲۰ مسائل اقتصادی برای غرب بسیار مهم بود و بر اساس ان مبنای پیشرفت‌شان را گذاشتند اما آنها سرانجام فهمیدند که مسائل مهمتر از آب و نان وجود دارد.

امام جمعه شیراز گفت: اروپا پس از ۷۰ سال که تنها به دنبال آب و نان و معیشت رفتند، پشیمان شدند و فهمیدند ساختارهای فرهنگی و اجتماعی فقط در این خلاصه نمی‌شود.

او گفت: امروز علماء و نخبگان محترم باید این جهت را به عموم مردم تذکر دهند و رسانه نقش خود را خوب ایفا کند. ما می بینیم که عمده مسائل که مطرح میشود معیشت است بنده مسوول هستم باید بگویم که همه مسائل کشور معیشت نیست. بله معیشت الان مساله مهم ماست که باید تدبیر و مشکل آن حل شود اما ما مسائل مهم راهبردی دیگری هم در کشور داریم. چرا درباره آنها حرفی زده نمی شود؟ چرا نسبت به این مسائل که برای تحقق آنها اساسا انقلاب کرده ایم غفلت میشود؟

آیت‌الله دژکام گفت: حالا شاید بعضی ها از کلام بنده خوششان نیاید اما مهم این است که بنده باید برای خدا کار کنم و سخن بگویم. در گام دوم انقلاب اسلامی که دیگر فرصت آزمون و خطا نیست، گویی هنوز برخی برای اینکه یک لقمه نان بخورند حاضرند خود را تسلیم آمریکا میکنند و استقلال کشور را به خطر بیندازند و دوباره ۴۰ سال دیگر به سمت آمریکا بروند و در انتها بگویند اشتباه کردیم! نمی شنوند که دشمن می گوید می خواهم برجام دو و سه را به شما تحمیل کنم و درباره مسائل موشکی و محور مقاومت با شما مذاکره کنم؟ خجالت نمی‌کشیم از خون شهید سلیمانی و شهید اسکندری و... ؟

امام جمعه شیراز گفت: سر فصل مسائل مهم انتخاب رییس جمهور فقط مسائل معیشتی نیست گرچه بازهم تاکید میکنم معیشت مساله مهم امروز ماست ولی در کنار آن مسائل مهم دیگری هم هست. پس مردم را با این وعده ها نباید فریب داد و کارنامه افراد باید روشن باشد و قدرت این را داشته باشد که همه افراد و ظرفیت نخبگان کشور را به میدان بیاورد.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: اگر کشور می خواهد رو پای خودش بایستد باید همه نامزدها، رقیب خود را فقر و تبعیض و فساد بدانند و برای حل این مشکلات تلاش کنند. از رسانه ها نیز تقاضا می کنم در این باره دقت نظر کافی را همچون همیشه داشته باشند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
295 کلیک ها  جمعه, 21 خرداد 1400 15:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا