افتتاح نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس

افتتاح نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس
   
افتتاح نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس |||| ||||

با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش وپرورش و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس افتتاح شد.

به گزارش راستین آنلاین مدیرکل آموزش و پرورش فارس شامگاه دوشنبه ۱۰ خرداد در آیین افتتاح نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: موزه اموزش و پرورش فارس در مباحث رونق گردشگری فرهنگی بسیار موثر است و باعث هویت بخشی به دانش آموزان می‌شود.

فرهاد اسماعیلی افزود: این موزه محلی است برای محققان، پژوهشگران، دانش آموزان و تمام کسانی که می‌خواهند درباره نظام تعلیم و تربیت تحقیق کنند و کارهای تکراری نکنند و خطا کمتر داشته باشند. 

او با اشاره به اینکه اهمیت سند در زندگی یک ملت همانند اهمیت حافظه برای یک فرد است، گفت: ما در این موزه از ۱۳۰ سال گذشته اسناد، مدارک و مراحلی که طی نمودیم شامل فراز و فرودها را به تصویر کشیدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: امروز مفتخریم اولین موزه تاریخ اسناد آموزش و پررورش را  در استان فارس و در کشور و در شهر شیراز افتتاح  کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه گستره قدیم فارس بسیار پهناور بوده و تا بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد کشیده می‌شود، عنوان کرد: همچنین استان فارس پیشینه بسیار غنی در آموزش و پرورش کهن و مدرن دارد که بیش از ۱۲۰ سال است  که  این استان چرخه تعلیم و تربیت را به حرکت در آورده است.

او افزود: این موزه می‌خواهد این قطار را به تصویر بکشد و برای محققان و پژوهشگران مرکزی برای  پژوهش و تحقیق نظام تعلیم و تربیت در گذشته، حال و برای برنامه ریزی آینده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه این موزه اولین مرکز اسناد اموزش و پرورش فارس و یک مرکز تخصصی است، گفت: این موزه مکانی است برای تمام کسانی که می‌خواهند سیر تحول را در تکنولوژی آموزشی ببینند. 

اسماعیلی با اشاره به چهره‌های تابناک بزرگان فارس گفت: دانشمندان، شاعران و شهدای والا مقامی در این استان همواره می‌درخشند که در واقع فارس کهکشانی از ستارگان علم و ادب است.

او با اشاره به اینکه اهمیت سند در زندگی یک ملت همانند اهمیت حافظه برای یک فرد است، بیان کرد: ما در این موزه از ۱۳۰ سال گذشته اسناد، مدارک و مراحلی که طی کردیم شامل فراز و فرودها را به تصویر کشیدیم.

اسماعیلی گفت: ما در این موزه پذیرای اسناد و مدارکی هستیم که به نوعی به تاریخ آموزش و پرورش فارس  مربوط می‌شود که به نام خودشان در این موزه نگه داری و در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به راهکار ۶.۳ سند تحول بنیادین، گفت: در این بند عنوان شده که ما مکلفیم به ایجاد موزه و نمایشگاه‌های علم و فن آوری در تمام شهرها هستیم و لذا امروز  با نگاهی عمیق گامی را در اجرایی شدن سند تحول بنیادین برداشته‌ایم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
331 کلیک ها  سه شنبه, 11 خرداد 1400 08:40
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا