• استاندار فارس

عملکرد مجموعه ارتباطات در فارس قابل تقدیر است

عملکرد مجموعه ارتباطات در فارس قابل تقدیر است
   
عملکرد مجموعه ارتباطات در فارس قابل تقدیر است |||| ||||

استاندار فارس از عملکرد مجموعه ارتباطات در استان فارس تقدیر کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین استاندار فارس در جلسه شورای مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و پیگیری توسعه ارتباطات جاده ای فارس ، با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دو سال گذشته حرکت پرشتاب و رو به رشدی را در راستای اعتلای این بخش در کشور داشته است، از اقدامات مجموعه واحدهای تابعه وزارت در استان فارس تقدیر و تاکید کرد: باید با تعامل تمامی دستگاههای مرتبط، برای تحقق کامل مصوبات سفر وزیر بویژه دربخش توسعه ارتباطات جاده ای، اقدامات لازم در مدت باقیمانده تا اتمام فعالیت دولت تدبیر و امید صورت گیرد.
 
عنایت اله رحیمی در این جلسه که با حضور تمامی مدیران واحدهای تابعه وزارت در استان، در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، گفت: کارهای ارزشمندی در بخش ارتباطات استان و بویژه حوزه ارتباطات روستایی صورت گرفته است و استماع گزارش مدیران واحدهای تابعه و ارایه گزارش عملکرد سال ۹۹ و پیشرفت مصوبات سفر وزیر توسط مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت تحقق اهداف مورد نظر گویای این موضوع است.

استاندار فارس گفت: با اطلاع رسانی های مناسب اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب، تا حدود زیادی این ذهنیت منفی که در اذهان عمومی در خصوص پارازیت ها و امواج در استان وجود داشت رفع شد و البته این اطلاع رسانی همچنان باید به صورت مستمر ادامه یابد.

رحیمی در خصوص پژوهشکده مکانیک اظهار کرد: بومی سازی تجهیزات ماهواره ای کار بزرگی است که در پژوهشکده مکانیک و در شهر شیراز به عنوان قطب علمی جنوب کشور در حال اجرا است و باید از ظرفیت نیروهای تخصصی و دانشگاهی استان در این حوزه استفاده شود و اقدامات اداره ارتباطات زیرساخت استان در افزایش پهنای باند استان در سال گذشته که بواسطه شیوع کرونا و افزایش ترافیک شبکه به یکباره نیازمند افزایش ظرفیت ها در این بخش بود جای تشکر دارد.
 
وی تصریح کرد: در بخش خدمات پستی، در یکسال گذشته شاهد افزایش سرانه مرسولات پستی و رشد 177 درصدی در ثبت ژئوکدها و پیشرفت پروژه GNAF در استان هستیم که این موضوع شایسته تقدیر است اما باید در ارایه خدمات پستی به فناوری های جدید توجه بیشتری شود.
 
رحیمی در خصوص خدمات پست بانک در استان فارس گفت: در خصوص افزایش باجه های روستایی و افزایش پایانه های خرید و به طور کلی توسعه خدمات الکترونیکی در روستاها اقدامات خوبی صورت گرفته است و تاکید کرد: بحث توانمندسازی باجه های روستایی، جذاب کردن خدمات بانکی در روستاها و بحث اشتغال و شراکت با روستاییان باید به شکل جدی مورد توجه پست بانک قرار بگیرد تا هم سودآوری بانک بیشتر شود و هم موجب تثبیت جمعیت در روستاها شود.
 
استاندار فارس در خصوص عملکرد مخابرات استان گفت: انتظار ما این است بر اساس ظرفیت هایی که در استان ایجاد شده است وظایف محوله با سرعت بیشتری توسط مخابرات استان پیگیری شود و البته توسعه تلفن ثابت در استان قابل توجه بوده است و در گذشته با تنگنایی در این بخش مواجه بودیم که با توجهی که وزیر به استان داشتند و تجهیزات لازم تامین گردید، توسعه مناسبی در این بخش در استان داشتیم و در بخش توسعه ADSL و دیتای تجاری نیز استان رشد مناسبی داشته است.
 
رحیمی در خصوص ایرانسل نیز گفت: سرمایه گذاری 300 میلیارد تومانی ایرانسل در سال گذشته در استان مناسب بوده است اما عدم جذب 120 میلیارد تومان از این اعتبار که به دلیل موانع و مشکلات میسر نشده است قابل قبول نیست و کمک می کنیم مشکلات این اپراتور در ارتباط با اوقاف و هم شهرداری ها رفع شود و امکان ایجاد سایت های مورد نظر برای ایرانسل فراهم شود.
 
وی هوشمندسازی مدارس استان را از اقدامات ارزشمندی برشمرد که در استان انجام شده است و تجهیز بیش از 4000 مدرسه روستایی و شهری استان به اینترنت پرسرعت موجبات رضایت دانش آموزان و دانشجویان را در استان فراهم کرده است.
 
مدیر ارشد استان در پایان بر توسعه ارتباطات سیار جاده ای استان به طور ویژه تاکید و اظهار کرد: تاکنون شش سایت به طور کامل راه اندازی شده و 5 سایت نیز مشکل تامین جاده و برق رفع شده و پیشرفت خوبی داشته اند و جا دارد از ادارات راهداری و برق بابت همکاری لازم در این پروژه ها تشکر کنم اما در فرصت باقیمانده باید از تمامی ظرفیت های استان برای رفع موانع جاده دسترسی و ایجاد شبکه برق رسانی به سایت های محور فیروزآباد-جم و محمله-سه راهی دژگاه استفاده کنیم.
 
مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارش عملکرد حوزه ارتباطات استان در سال 99 و وضعیت پیشرفت مصوبات سفر وزیر، در خصوص پروژه توسعه ارتباطات سیار جاده ای استان گفت: با تاکیدات و دستورات استاندار فارس و تعامل خوبی که در این بخش بین دستگاههای همکار وجود داشت، توسعه ارتباطات سیار جاده ای در استان با پیشرفت خوبی همراه شد و برای دو سایت باقیمانده که مشکل جاده دسترسی و شبکه برق رسانی دارد نیز با توجه به توپوگرافی مناطق احداث این دو سایت و صعب العبور بودن این مناطق، بیش از پیش نیازمند همکاری ادارات کل راهداری و راه و شهرسازی با شرکت توزیع برق استان تا بزودی شاهد تحقق صد در صدی مصوبات توسعه ارتباطات جاده ای استان باشیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
255 کلیک ها  چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1400 08:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا