• مدیر جهاد کشاورزی شیراز:

بیش از یک میلیون متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در شیراز شناسایی شد

بیش از یک میلیون متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در شیراز شناسایی شد
   
بیش از یک میلیون متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در شیراز شناسایی شد |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از شناسایی و توقف عملیات تغییر کاربری های غیر مجاز در بیش از یک میلیون و صد هزار متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون خبر داد و گفت: با اقدامات به موقع یگان حفاظت امور اراضی این مدیریت در مدت مذکور بیش از ۷۰ مورد تخلف شناسایی و از ادامه کار آنها جلوگیری شده است. 

 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، ذبیح الله سیروسی تصریح کرد: با تشدید نظارت های میدانی از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال و ادامه این روند تا به امروز این تخلفات که عمدتا شامل دپو مصالح ساختمانی، دیوارکشی، محوطه سازی، احداث بنا و استخر در اراضی کشاورزی‌ بوده است شناسایی، صورتجلسه و با هماهنگی نیرو های انتظامی توقف عملیات گردید. 
 
او اظهار کرد: به منظور اجرای تبصره ۱ و ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی با هماهنگی مقام قضایی ضمن اخذ تعهد از مالکین مبنی بر توقف عملیات، ادوات تغییر کاربری موجود در محل تخلفات نیز توقیف شده است. 
 
به گفته وی؛ در موارد شناسایی شده برخی موارد ویژه از تخلفات وسیع تغییر کاربری غیرمجاز از نوع زمین خواری با تفکیک اراضی کشاورزی نیز وجود دارد که این تخلفات اغلب در منطقه دهنو قلندری و مورسوسنی منطقه ارژن، کدنج و خان خمیس منطقه سیاخ دارنگون، کودیان و آبپرده، گویم و دوکوهک است. 
 
او تاکید کرد: در اسرع وقت و با هماهنگی نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی زمین برای تامین ادوات لودر و بیل مکانیکی اقدام و نسبت به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مذکور اقدام خواهیم کرد 
زیرا این‌ متخلفان به صورت شبانه اقدام ساخت و ساز خود را ادامه و از طریق سایت های اینترنتی و بنگاه های غیر مجاز نسبت به فروش اراضی با سود های کلان اقدام می کنند. 
 
سیروسی با بیان اینکه در این بین اقشار مختلف جامعه از این اقدامات خلاف قانون کلاهبرداران متضرر می شوند، افزود: در صورت عدم واکنش سریع در این موارد، هزینه تخریب آتی در مستحدثات غیرمجاز بیش از این بالا خواهد رفت. 
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه تمامی بهره برداران باید قبل از هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی با کارشناسان امور اراضی مشورت کنند تا از هدر رفت سرمایه های آنان جلوگیری شود، ابراز کرد: از عموم مردم می خواهیم با مشاهده هرگونه تخریب یا تغییر کاربری اراضی، مراتب را از طریق سامانه 131 گزارش کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
475 کلیک ها  شنبه, 04 ارديبهشت 1400 09:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا