• نماینده شهرستان خرامه در شورای اسلامی استان فارس:

میزان حقابه کشاورزان دشت کربال از آب سد درودزن مشخص شود  

میزان حقابه کشاورزان دشت کربال از آب سد درودزن مشخص شود   
   
میزان حقابه کشاورزان دشت کربال از آب سد درودزن مشخص شود    |||| ||||

نماینده شهرستان خرامه در شورای اسلامی استان فارس گفت: مشخص نیست که آیا مردم دشت کربال از آب سد درودزن حقابه‌ای دارند یا خیر و اگر پاسخ مثبت است، چرا مقدار آن مشخص نمی‌شود تا کشاورزان به اندازه سهم آبی که دارند زمین‌های خود را زیر کشت برند.

به گزارش راستین آنلاین مرتضی زارع درنیانی در گفتگو با ...، با اشاره به خسارات وارد آمده به کشاورزان بخش کربال شهرستان خرامه بر اثر کمبود آب، با طرح این پرسش که چه کسی پاسخگوی خسارات وارده به کشاورزا‌ن است، ابراز داشت: متاسفانه با تصمیمات غیرکارشناسی کارگروه کشاورزی استان، شاهد خشک‌شدن و خرابی مزارع گندم این بخش هستیم.

نماینده شهرستان خرامه در شورای اسلامی استان فارس با بیان اینکه تحصن و اعتراض مردم در چند روز اخیر هم نتیجه‌ای در بر نداشته است، تأکید کرد: باید برای حل اساسی و عملی مسائل و دغدغه‌های کشاورزان خرامه، چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: با عنوان نماینده مردم شهرستان خرامه در شورای استان فارس از کارگروه کشاورزی و همچنین مسئولان ارشد استانی تقاضا دارم درباره موضوع پیش‌آمده در اولین فرصت پاسخگوی خسارات وارده به کشاورزان بخش کربال شهرستان خرامه باشند.

نماینده شهرستان خرامه در شورای اسلامی استان فارس اظهار کرد: کاشت گندم بر مبنای اعلان کارگروه کشاورزی استان بوده و این بدان معناست که آب مورد نیاز تامین خواهد شد.

زارع درنیانی افزود: رهاسازی منابع آبی برای آبیاری زمین‌های زیر کشت صورت گرفته، اما بسیار دیر؛ همچنین به دلیل خشکی بستر رودخانه، آب کافی به زمین‌های زراعی نمی‌رسد.

او با اشاره به اینکه اکثر کشاورزان به ویژه در منطقه کربال استان فارس هزینه بسیاری را صرف کاشت گندم کرده‌اند، اظهار کرد: بی‌نظمی در تصمیم‌گیری کارگروه کشاورزی و ناتوانی در مدیریت منابع آبی باعث مشکلات بسیاری برای آنان شده و احتمال می‌رود که کشاورزان نتوانند اقساط خود را پرداخت کنند؛ همچنین از آنجا که توزیع آب ناعادلانه صورت می‌گیرد و بسیاری در مسیر آب از تلنبه‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند، کشاورزان بسیاری متضرر شده‌اند.

زارع درنیانی گلایه اصلی مردم را نبود مساوات در برخورداری از آب دانست و ادامه داد: یا آب نباید برای هیچکس باشد یا اگر هست همه کشاورزان باید عادلانه از حقابه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی در حوزه‌های مختلف ازجمله مدیریت آب در بخش کشاورزی باز هم در کشور شاهد اتفاقات تلخ هستیم، گفت: منشا نابسامانی‌ها در مدیریت بخش کشاورزی معلوم نیست و با وجود مدیران کنونی تحقق شعار سال ۱۴۰۰ ناممکن می‌نماید.

این عضو شورای اسلامی استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: موضوع وارد شدن خسارت به کشاورزان از طریق دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد.

پایان/

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
554 کلیک ها  چهارشنبه, 25 فروردين 1400 17:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا