پروژه خط انتقال دومین ماده پایه پتروشیمی از عسلویه به مرکز فارس اجرایی می شود

پروژه خط انتقال دومین ماده پایه پتروشیمی از عسلویه به مرکز فارس اجرایی می شود
   
پروژه خط انتقال دومین ماده پایه پتروشیمی از عسلویه به مرکز فارس اجرایی می شود |||| ||||

استاندار فارس گفت: پروژه خط انتقال ، پروپیلن به عنوان دومین ماده پایه در صنعت پتروشیمی ، از عسلویه به مرکز استان فارس اجرایی می شود.

به گزارش راستین آنلاین  عنایت الله رحیمی در دیدار با  بهزاد محمدی ، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت های پتروشیمی کشور به مذاکراتی درباره راه اندازی خط انتقال پروپیلن از عسلویه به مرکز استان فارس پرداخت.

 رحیمی با اشاره به نتایج این مذاکرات از اجرایی شدن پروژه انتقال این ماده که دومین ماده پایه در صنعت پتروشیمی پس از اتیلن محسوب می شود ، خبر داد و بیان کرد: این ماده اولیه و مشتقات آن کاربرد فراوانی درکارخانجات شیمیایی دارد وانتقال آن به فارس زمینه ساز ایجاد زنجیره ای از صنایع شیمیایی در استان می شود.

استاندار فارس همچنین عنوان کرد: در حال حاضر سرمایه گذاران مختلفی موضوع انتقال پروپیلن به فارس را پیگیری می کنند و تا از این ماده اولیه و مشتقات آن در کارخانجاتی که قرار است اجرا شود استفاده کنند.


به گفته  رحیمی مهمترین مشتقات پروپیلن عبارتند از پلی‌پروپیلن ، آکریلونیتریل ، پروپیلن اکسید ، فنل ، اکسوالکل‌ها ، کیومن ، ایزوپروپیل‌الکل ، آکریلیک اسید که هر یک  در بخش های متعدد و اثرگذاری کاربرد دارند.


وی درباره دلیل اهمیت این ماده اولیه و مشتقات آن برای سرمایه گذاران نیز گفت: پلی پروپیلن یکی از مهمترین مشتقات پروپیلن برشمرد و گفت:  کاربرد در  نساجی، بسته بندی های مواد غذایی، کاربرد ساختمانی، صنعتی، وسایل آزمایشگاهی، تجهیزات پزشکی، قالبگیری تزریقی، اجزای اتومبیل از موارد مصرف این ماده است.


در دیدار استاندار فارس با معاون وزیر نفت مذاکرات  دیگری درخصوص پالایشگاه دوم شیراز و پتروشیمی های اتیلن خط مرکز  انجام که مثبت ارزیابی گردید و رضایت بخش بود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
309 کلیک ها  چهارشنبه, 06 اسفند 1399 18:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا