لزوم مدیریت سفرهای نوروزی در فارس / تداوم طرح شهید سلیمانی

لزوم مدیریت سفرهای نوروزی در فارس / تداوم طرح شهید سلیمانی
   
لزوم مدیریت سفرهای نوروزی در فارس / تداوم طرح شهید سلیمانی |||| ||||

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای استان فارس با بیان اینکه حتی یک خط هم در مورد کم‌کاری در اجرای طرح شهید سلیمانی در فارس به این ستاد اعلام نشده است، تاکید کرد که اجرای این طرح، با قوت در سراسر استان تداوم خواهد داشت.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از استانداری فارس، عبدالرضا قاسمپور در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای فارس، گفت: ابعاد مختلف طرح شامل غربالگری و تست فراوان و مراقبت حمایت و نظارت بر بیماران کرونایی و فرهنگ سازی و بیماریابی سریع و محدود سازی افراد مبتلا از مدت ها قبل در استان فارس اجرایی شده و از ابتدای شیوع این بیماری در دستور کار قرار گرفته است .

او گفت: اگر چه مجری طرح شهید سلیمانی مشخص است اما بار اصلی اجرا آن  بر دوش فرمانداران بخشداران و سیستم  بهداشت و درمان استان قرار دارد.

مبارزه با کرونا با شعار دادن امکان پذیر نیست

وی با بیان اینکه سلامت مردم شوخی بردار نیست، خاطرنشان کرد: مبارزه با کرونا نیازمند اقدامات عملی است و تبلیغات و شعار دادن مشکلی را حل نخواهد کرد.

قاسمپور ادامه داد: اینکه با پایین و بالا رفتن آمارها خود را تبرئه کرده و دیگران را مقصر جلوه دهیم راهکار مناسبی برای مقابله با کرونا و کمک به مردم نخواهد بود.

اقدامات مقابله با کرونا اطلاع رسانی شود

او با قدردانی از اعضای شورای تامین استان فارس و شهرستان‌ها و به خصوص از نیروی انتظامی در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا گفت: نیروی انتظامی با قوت، قاطعیت و درایت طرح‌های کرونایی را اجرا می‌کند.

معاون استانداری فارس از مجریان طرح‌های کرونایی خواست اقدامات خود را به صورت روشن و شفاف برای اطلاع افکار عمومی منتشر کنند.

قاسمپور با اشاره به تداوم تلاش‌های سازمان‌ها و دوایر مختلف برای حفاظت از جان مردم به عنوان اولویت اول تصمیمات استانی ستاد مبارزه با کرونا، گفت: وظیفه استانداری سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بوده و در بحث کرونا از ابتدای شیوع تاکنون سیاستگذاری خوبی انجام شده و با مدیریت جهادی و انقلابی، فارس در کنترل و مدیریت بیماری نسبت به سایر استان‌ها موفق عمل کرده است.

او کارنامه استان فارس را در بحث مبارزه با کرونا موفق ارزیابی و خاطرنشان کرد که تصمیمات اتخاذ و اقدامات اجرا شده در فارس، در بحث مراعات پروتکل های بهداشتی، رسیدگی و مراقبت و درمان بیماران، تست و غربالگری و طرح‌های مختلف کرونایی، برجسته بوده و این استان به لحاظ آمار پایین‌تر مرگ و میر، کمک های مومنانه، صیانت از اشتغال و پرداخت تسهیلات کرونایی، پرداخت بیمه بیکاری و جلب مشارکت مردم عملکرد خوبی داشته است.

مجریان طرح شهید سلیمانی از شکل‌گیری تجمع ممانعت کنند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: از مجریان طرح شهید سلیمانی انتظار داریم مانع از شکل گیری تجمع‌ها، مراسم‌ها و عادی انگاری وضعیت شوند، زیرا مجری این وظیفه در طرح شهید سلیمانی کاملا مشخص است.

وی از مجریان طرح‌های مقابله با کرونا به ویژه طرح شهید سلیمانی که به نام سردار عزیز دلها مزین شده است، خواست  برخوردی مهربانانه و اقناع کننده با مردم و اصناف داشته باشند و از  فرمانداران و بخشداران خواست با تدبیر لازم به اجرای جدی و دقیق طرح در سراسر استان اهتمام کنند.

قاسمپور با بیان اینکه اینکه همه ما باید قدردان مردم باشیم، بر لزوم تقویت فضای همدلی تاکید و خاطرنشان کرد: بدون مشارکت و همراهی مردم و مسئولین موفقیتی حاصل نمی‌شود.

او گفت: با دستور استاندار فارس همه امکانات و ظرفیت‌های استان برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به کار گرفته شده و با متخلفان در این رابطه برخورد می‌شود.

معاون استاندار فارس بیان کرد: نظارت جدی و دقیق استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی و دستگاه نظارتی و نماینده عالی دولت در بحث کرونا در سطح استان ادامه دارد و هر تصمیمی برای سلامت مردم لازم بوده اتخاذ شده است .

وی تاکید کرد: در بحث اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون حتی یک کلمه به عنوان کم کاری ادارات به استانداری منعکس نشده است؛ انتظار می رود اگر بنا به اجرای هر طرح خوبی‌ست و تصمیمی در ستاد مصوب می‌شود، مشکلات احتمالی به ستاد استانی منعکس شود.

نگران عادی‌انگاری وضعیت هستیم

قاسمپور همچنین از تخصیص اعتبارات برای پرداخت بخشی از حق الزحمه مجریان طرح با پیگیری‌های استاندار فارس خبر داد و ضمن ابراز نگرانی از اینکه در هفته‌های گذشته شاهد تجمع بدون رعایت پروتکل ها در بعضی از شهرستان ها بودیم، گفت: باید تذکرات لازم در این زمینه داده شود.

وی بزرگترین نگرانی را القاء عادی شدن وضعیت و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها به دلیل لغو برخی محدودیت‌ها، دانست و گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در بعضی از شهرستان های استان کاهش پیدا کرده که باید تشدید نظارت‌ها اعمال و برخورد قانونی لازم انجام شود.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: در بعضی از اماکن مانند پایانه های مسافربری درون شهری، دفاتر پیشخوان دولت، نانوایی‌ها و .... رعایت پروتکل‌ها باید بهتر و بیشتر نظارت شود.

ساماندهی سفرهای نوروزی/ ممنوعیت سفر مسافران دارای تست مثبت

وی با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد ملی درباره سفرها باید اجرایی شود، گفت: در ساماندهی سفرهای زمستانه برای تعطیلات چند روزه و پس از آن  در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ باید این  نکته مورد توجه قرار بگیرد که سفر به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز مجاز نیست.

قاسمپور با بیان اینکه محدودیت‌های سفر به شهرهای مسافرپذیر با رنگ بندی زرد، به زودی مصوب و ابلاغ می‌شود، از ممنوعیت سفر برای مسافران دارای تست مثبت خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خودروهای مربوط به افراد دارای تست مثبت را شناسایی کرده و اعمال محدودیت داشته باشند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی کسانی که در ایام نوروز سفر می کنند موظفند پیش از سفر محل اسکان خود را مشخص کنند، افزود: اجازه اقامت در فضاهای غیر رسمی داده نمی‌شود و زدن چادر در پارک ها و بوستان ها ممنوع است که همه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید مراقبت کنند چنین اقدامی انجام نشود.

وی در ادامه افزود: کمپ های اقامتی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها راه اندازی نخواهد شد و مدارس در اختیار مسافران قرار نمی‌گیرد، خانه‌های مسافر غیرمجاز نیز با همکاری اداره کل گردشگری و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی پلمپ و تعطیل می شود، هر چند از قبل هم با بعضی از آنها برخورد شده است.

تشدید نظارت بر اصناف/ کاهش زمان منع تردد شبانه

قاسمپور یادآور شد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت نیز  مکلف شد با هماهنگی اصناف همه مراکز خرید که موجب ازدحام می‌شود را نظارت کنند، همچنین شهرداری‌ها بازارهای روز و دستفروشان را به گونه‌ای ساماندهی کنند که دستورالعمل های بهداشتی کاملاً رعایت شود.

به گفته معاون استانداری فارس، دستگاه‌های مسئول مکلف شدند با برنامه‌ریزی مناسب تسهیلات بیشتری ایجاد کرده و به مردم اطلاع رسانی کنند تا  خریدهای عیدانه از طریق سامانه های خرید الکترونیکی انجام شود.

قاسم پور همچنین از کاهش یک ساعته زمان اجرای منع تردد شبانه خبر داد و افزود: در همه شهرهای استان ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱تا ۳ صبح اعمال می‌شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
220 کلیک ها  چهارشنبه, 15 بهمن 1399 13:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا