آغاز اجرای طرح سفیر سلامت دانش آموزی-همیار پزشک در فارس 

آغاز اجرای طرح سفیر سلامت دانش آموزی-همیار پزشک در فارس 
   
آغاز اجرای طرح سفیر سلامت دانش آموزی-همیار پزشک در فارس  |||| ||||

  با حضور مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از طرح «سفیر سلامت دانش آموزی- همیار پزشک» رونمایی شد.

 
به گزارش راستین آنلاین  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اثربخشی برنامه های سفیران سلامت، همیار پلیس و دیگر برنامه های مشترک دانشگاه و آموزش و پرورش را در ارتقای سلامت دانش آموزان بسیار موثر دانست و این برنامه ها را گواهی بر اثربخشی همکاری دستگاه ها و سازمان های بین بخشی معرفی کرد.
 
 
عبدالرسول همتی با این تاکید که دانش آموزان سرمایه های کشور هستند و باید به گونه ای تربیت شوند که بتوانند در آینده، بحران ها و شرایط سخت را به خوبی مدیریت کنند، گفت: دانش آموزان می توانند با نقش آفرینی به موقع در خانواده، سفیران فرهنگ سازی سلامت باشند.
 
او افزود: دانش آموزان ایران اسلامی ثابت کرده اند که می توانند در عرصه های مختلف، به خوبی نقش آفرینی کنند و طی همه گیری اخیر در کنترل کروناویروس نیز نقش چشمگیری داشته اند.
 
 
همتی در مورد طرح «سفیر سلامت دانش آموزی-همیار پزشک» توضیح داد: گام نخست این طرح با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و اداره کل آموزش و پرورش فارس و همکاری ۲۰ درصد دانش آموزان داوطلب و علاقمند، انجام می شود.
 
او ادامه داد: با اجرای این طرح، دانش آموزان از درون خانواده به عنوان پُل ارتباطی خانواده و مراکز ارائه خدمات سلامت به ویژه پزشک خانواده، در اقدامات پیشگیرانه و کنترل کننده بیماری کووید ۱۹ فعالیت خواهند داشت.
 
 
او هدف از اجرای طرح در گام نخست را همسوسازی سیاست ها و تقویت همکاری های بین بخشی و برون بخشی در راستای بسیج ملی پیشگیری و کنترل بیماری کوید ۱۹با استفاده از پتانسیل سفیران سلامت دانش آموزی و مقابله جمعی با ویروس کرونا، انتشار و توسعه آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها و همسالان همیار پزشک با محوریت تقویت رفتارهای مثبت و حذف رفتارهای غلط بهداشتی با هدف تغییر رفتار و افزایش سلامت جامعه عنوان کرد.
 
معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: این برنامه در ادامه برنامه سفیران سلامت دانش آموزی به صورت منسجم و با استفاده از شبکه های آموزشی مجازی موثر در راستای ارتقای سلامت دانش اموزان و خانواده آنان در دوران همه گیری بیماری کووید ۱۹ اجرا می شود تا این فرصت را برای دانش آموزان مهیا سازد و ضمن ارتباط مجازی با پزشک خانواده خود و شرکت در کلاس های آموزش غیرحضوری، آگاهی های لازم در خصوص موضوعات سلامت با محوریت پیشگیری و کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا را کسب کرده و آموزش های فراگرفته را از طریق کانال های ارتباطی مجازی، به دیگر همسالان و به صورت حضوری، به افراد خانواده خود منتقل کنند.
 
 
در مراسم رونمایی از طرح «سفیر سلامت دانش آموزی- همیار پزشک»، دکتر «محمد محسن بیگی» مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش و دکتر «فرهاد اسماعیلی» مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز حضور داشتند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
295 کلیک ها  یکشنبه, 05 بهمن 1399 12:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا