ضرورت کنترل و مهار منابع آلاینده هوای شهر شیراز

معاون عمرانی استانداری فارس موضوع آلودگی هوا را مهم و با حقوق عمومی مردم مرتبط دانست و گفت: انجام اقدامات عملی و موثر در زمینه پیشگیری از آلودگی هوا ، نیازمند برنامه ریزی در حوزه های مختلف است . 

 
به گزارش راستین آنلاین محمود رضایی شناسایی منشاء های ایجاد آلودگی و سهم انواع آلاینده ها را برای پیدا کردن راهکارهای کنترل آلودگی هوا موثر دانست. 
 
وی با اشاره به اینکه کشته های آلودگی هوا در سطح کشور به مراتب از کشته های کرونا بیشتر است اظهار کرد : منابع آلاینده متحرک و منابع آلاینده ثابت با نسبت متفاوت عامل اصلی ایجاد آلودگی هواهستند . به گفته معاون عمرانی استانداری فارس ، منابع آلاینده ثابت در واقع همان آلودگی است که از سوخت پالایشگاهها، نیروگاهها، کارخانجات و حتی خانهها ناشی میشود که در صورتی که از مازوت استفاده شود، آلودگی پر مخاطرهتری را ایجاد خواهد کرد. 
 
رضایی بالا بودن مصرف سوخت را از عوامل موثر در ایجاد آلودکی هوا دانست و گفت : در فصل سرد سال آلودگی هوا بیشتر تحت تاثیر شرایط جوی موجود و پدیده وارونگی هواست . زمستان جاری نیز با پدیده وارونگی هوا مواجهیم و در این شرایط مهمترین راهکار ممکن برای جلوگیری از الودگی هوا کنترل و مهار منابع آلاینده است .
 
وی اظهار کرد : در زمستان به علت افزایش مصرف گاز خانگی ، در پالایشگاهها و نیروگاه های بخار برای جلوگیری از افت فشار شبکه گاز و قطع نشدن گاز خانهها، به ناچار از سوخت مازوت استفاده میشود ؛ همین جایگزینی ایجاد شرایط نامناسب را باعث می شود . 
وی ادامه داد : در سال های اخیر به دلیل جهش گاز رسانی در شهر ها و روستاهای استان ، مصرف گاز افزایش قابل توجهی داشته است .
 معاون عمرانی استانداری فارس البته تولید کاز در استان را بسیار بیشتر از مصرف آن اعلام کرد و گفت : ما در حال حاضر ۳۸ درصدی گاز تولیدی فارس در استان مصرف شده و مابقی به سایر استان ها ی کشور صادر می شود . 
رضایی در خصوص مصرف گازوئیل نیز هشدار داد و کفت : ادارات کل استانی و دستکاه های اجرایی استان باید در مصرف گازوئیل در زمستان جاری را کنترل کرده و آن را به حداقل برسانند .  
 به گفته او در حال حاضر به دلیل محدودیت های کرونایی بسیاری از مراکز آموزشی ، مدارس و دانشگاه های ما تعطیل هستند که این موضوع به کاهش مصرف کاز کمک می کند . معاون عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد : با صرفه حویی در مصرف گاز در مصارف اداری می توانیم گاز مورد نیاز خانگی و صنایع را فراهم کرده و ایام پیک مصرف گاز را پشت سر بگذاریم .
رضایی همچنین به اجرای سیاستی در راستای صرفه جویی در مصرف گاز و جایگزینی بنزین برای سوخت خودروهای گاز سوز اشاره کرد و‌گفت :برای استفاده از بنزین و ذخیره گاز سیاست هایی برای عرضه بنزین مازاد برای مدت کاملا محدود به خودروهای گاز سوز تعریف شده است . 
در این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در خصوص انتقال کارخانجات سیمان فارس و شرکت پشم شیشه ، روغن نباتی شیراز ، ارائه شد
 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
273 کلیک ها  دوشنبه, 15 دی 1399 13:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا