ضرورت تداوم همکاری عمومی برای حفظ شرایط کنونی کرونا

دویست و سی و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، با تاکید بر ضرورت تداوم مشارکت و همدلی عمومی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، برای حفظ شرایط کنونی همراه بود.

 
به گزارش راستین آنلاین رئیس دانشگاه در نشست امروز این ستاد با بیان اینکه روزهای پایانی پاییز امسال و در پی محدودیت های اعمال شده در کشور، شاهد کاهش آمارهای ابتلا و جان باختن هموطنانمان در اثر کرونا بوده ایم، گفت: در فارس نیز این شرایط برقرار بوده و این حاصل همکاری و مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.
 
 
مهرزاد لطفی شرایط کنونی را نشان دهنده نقش رعایت فاصله فیزیکی از دیگران در پیشگیری از انتقال این بیماری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیز کانون های آلودگی و ابتلا مربوط به مناطقی است که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری داشته اند.
 
او مسؤولیت مجموعه بهداشت در حوزه پیشگیری شرایط کنونی را سنگین خواند و اظهار کرد: مهم ترین هدف این روزها حذف هرچه بیشتر چرخه های انتقال بیماری، برای کنترل اپیدمی در استان است.
 
 لطفی با تاکید بر اینکه بیماری تنها کاهش یافته و اوج گیری دوباره آن در کمین سلامت جامعه است، گفت: آنچه این تهدید را جدی تر می سازد، بی توجهی ما نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و اهمیت اصول پیشگیرانه است؛ چرا که تا ریشه کنی این بیماری فاصله بسیاری وجود دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: در طی ۲۳۰ نشست روزانه این ستاد، مهم ترین محور برنامه ها و اقدامات، مبانی علمی و آخرین یافته های مربوط به این بیماری در سطح بین المللی بوده است.
 
او یادآور شد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، مهم ترین توصیه هایی که در سطح عمومی مطرح شده است، ضرورت استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از تجمعات است.
 
لطفی در ادامه به پیگیری روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان پرداخت و از سوی اعضای این ستاد پیرامون بهبود خدمات و افزایش دستاوردهای این طرح در کنترل بهتر بیماری، پیشنهاداتی مطرح شد.
 
پیگیری چگونگی اجرای مصوبات نشست های پیشین این ستاد، آخرین وضعیت ابتلا در شهرهای مختلف استان، روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی، نحوه پذیرش و بستری بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها و علت های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.
 
 
علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست آخرین وضعیت بستری بیماران مثبت قطعی و دارای علایم کروناویروس در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان را به رئیس دانشگاه اعلام کرد.
 
دیگر معاونان و مدیران حاضر در این نشست نیز گزارشی از آخرین اقدامات بخش های مختلف دانشگاه برای اجرای برنامه های مقابله با کروناویروس در استان ارائه کردند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
505 کلیک ها  سه شنبه, 02 دی 1399 14:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا