بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله حائری در شیراز برگزار شد

سومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز، با حضور جمعی از مسئولان ارشد استان فارس و بدون حضور مخاطب، در شیراز برگزار شد.

به گزارش راستین آنلاین سومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز شنبه ۲۹ آذرماه با سخنرانی آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس و امام جمعه شیراز؛ آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی، عضو مجلس خبرگان رهبری و کامران باقری‌لنکرانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در مجموعه هنر آفتاب و بدون حضور مخاطب، برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله حائری گفت: امیدوار هستیم که نام و یاد علامه گرانقدر، مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی بیش از پیش در این شهر و در کشور ما زنده نگه داشته شود و تفکر و اندیشه ناب ایشان، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به کلام مولای متقیان حضرت علی(ع)، افزود: از کلمات قصار امیرالمومنین(ع) این است که بالعلم اَطاع الربّ؛ اگر بناست که خدا در این عالم، از سوی بندگان اطاعت شود چاره‌ای نیست جز آنکه دانش پا به عرصه بگذارد و میدان‌دار امور شود و اگر بناست که دانش، محور پرستش خدای متعال باشد، آنچنان که ملاصدرا نیز می‌گوید تمام اجزای عالم هستی ذی‌شعور است و تسبیح خدا میگوید، باید به یک مرجع تولید و نشر علمِ حقیقی تبدیل شویم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز دعوای ما در دنیا، بر سر پذیرش یا عدم پذیرش ربوبیت پروردگار است، گفت: دغدغه جدی مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی همین بسط علم و دانش حقیقی و رشد اندیشه مردم با هدف ترویج دین‌داری و باور توحید در سطح جامعه بود.

وی با تأکید بر اینکه برای اینکه توحید و دین‌داری در سطح جامعه ما عمق پیدا کند و ریشه‌دار شود باید علم و دانش را بیش از پیش به‌کار گیریم، گفت: هم‌اکنون در گام دوم انقلاب، اگر می‌خواهیم آماده ظهور حضرت بقیةالله الاعظم(عج) شویم، باید به دانش و علم اهمیت دهیم.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: حوزه شیراز در گذشته الهام بخش حوزه‌های علمیه مرجع در جهان اسلام بوده و بزرگانی چون آیت‌الله حائری یزدی بنیانگذار حوزه علمیه قم، متأثر از اساتید حوزه شیراز بوده‌اند لذا امروز شیراز باید بار دیگر در تولید و نشر علوم دینی و اسلامی و نیز علوم تجربی سرامد جهان اسلام شود و عقب‌ماندگی‌های این عرصه را جبران کند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
452 کلیک ها  شنبه, 29 آذر 1399 17:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا