فارس صاحب سرویس تاکسی هوایی می شود /تحولی جدید در سیستم حمل و نقل استان

معاون عمرانی استانداری فارس از همراه شدن استان فارس در بحث استفاده از سرویس تاکسی های هوایی خبر داد .

 
به گزارش راستین آنلاین محمود رضایی اظهار کرد : با جدی شدن بحث تاکسی های هوایی در کشور ، در استان فارس نیز برای تاسیس یک شرکت تاکسی هوایی اقداماتی صورت گرفته است. 
 
وی با اشاره به اینکه استفاده از خدمات سرویس تاکسی هوایی تحولی در سیستم حمل و نقل استان ایجاد خواهد کرد ، تصریح کرد : موقعیت راهبردی استان و همجواری آن با چند استان دیگر و قرار گرفتن در شاهراه اتصال چهار منطقه شمال ، جنوب و شرق و غرب به یکدیکر ، ارتباط اقتصادی و فرهنکی استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس ، وجود فرودگاه های بزرگ و کوچک در استان و آمار افزایشی مسافر ، بار و پست ، دلایل محکمی برای پیگیری تاسیس یک شرکت تاکسی هوایی در فارس است. 
 
رضایی عنوان کرد : متولی تاسیس شرکت تاکسی هوایی در فارس سازمان همیاری شهرداری های استان است و این طرح با مشارکت شرکت هواپیمایی ماهان اجرا می شود. 
 
او توضیح داد : برای راه اندازی این شرکت هوایی ۵ فروند هواپیمای ۷ نفره به ارزش ۱۲ میلیون و ۵۰۰ یورو خریداری خواهد شد که این هواپیماها تحت تملک شرکت و جزو دارایی آن خواهد بود. 
 
همچنین مقرر شده است برای راه اندازی این شرکت یک فروند هواپیما vvip-Avro jet از شرکت هواپیمایی ماهان اجاره شود. 
 
 معاون عمرانی استانداری فارس تصریح کرد : ۵۱ در صد از سهامی شرکت هواپیمایی مذکور به ارزش ( ۶ میلیون و ۳۷۵ هزار یورو ) متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و ۴۹ درصد از سهام آن معادل ( ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار یورو ) متعلق به استانداری فارس با نمایندگی سازمان همیاری شهرداری های استان خواهد بود . به گفته رضایی قطعا با تاسیس این شرکت تاکسی هوایی و همراهی و همدلی شهرداران استان در مسیر راه اندازی این شرکت ، منفعت هایی اقتصادی ، ، اجتماعی و فرهنگی عاید استان خواهد شد. 
 
او خاطر نشان کرد : از جمله مهمترین مزایای راه اندازی این شرکت و فعال شدن سرویس تاکسی هوایی در فارس ، ایجاد تعداد قابل توجهی فرصت شغلی ، بهره برداری حوزه های مختلف از جمله صنعت ، گردشکری ، کشاورزی و تجارت از خدمات این تاکسی های هوایی ، صرفه جویی در زمان صاحبان صنایع مختلف و تزریق سود حاصل از کارکرد شرکت به اقتصاد استان خواهد بود. 
 
معاون عمرانی استانداری فارس با عنوان اینکه استفاده از هواپیماهای کوچک فرصت کاری قابل توجهی برای نیروهای متخصص حوزه حمل و نقل هوایی ایجاد می کند ، اظهار کرد : فعالیت تاکسی های هوایی عامل افزایش تعداد پرواز در فرودگاههای کوچک شده و درآمدها و اقتصاد این فرودگاهها را بهتر میکند. از طرفی با ایجاد شبکه مویرگی ارتباط بین فرودگاههای کوچک و بزرگتر را برقرار می کند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
406 کلیک ها  چهارشنبه, 05 آذر 1399 14:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا