شیراز امادگی انتخابات تمام الکترونیک را دارد

شیراز امادگی انتخابات تمام الکترونیک را دارد
   
شیراز امادگی انتخابات تمام الکترونیک را دارد |||| ||||

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ۶۷و یک دهم درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تایید صلاحیت شده اند که این امار بالاتر از میانگین کشوری می باشد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : اسماعیل قزل سفلی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شرایط شیراز در برگزاری انتخابات ابراز داشت: امکان برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه شهر شیراز و زرقان فراهم است.

وی با بیان اینکه در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دو هزار و ٧٣٩ نفر اقدام به ثبت نام اولیه کرده اند، اظهار داشت: ۱۴۹۵نفر در مرحله دوم در ۱۵حوزه انتخابیه ثبت نام خود را قطعی کردند و ۵۵۶نفر بدلیل کامل نبودن مدارک، امکان ادامه روند ثبت نام برایشان میسر نشد.
قزل سفلی ادامه داد: از این تعداد یک هزارو سه نفر تایید صلاحیت شدند، ۲۸۲نفر عدم تایید و ۱۷۷نفر عدم احراز صلاحیت و تعداد ۳۳نفر نیز اعلام انصراف کردند.
معاون سیاسی استانداری فارس تصریح کرد: در حوزه انتخابیه شیراز و  زرقان ۵۳۱نفر با بیشترین ثبت نام کننده و اقلید با ۴۱ نفر کمترین ثبت نام و همچنین  ۸۸ درصد مشارکت مردان و ۱۲ درصد بانوان بوده است.
وی تاریخ نتایج تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان را ۱۹بهمن ماه عنوان کرد و گفت: اولین نتایج تایید صلاحیت داوطلبان در تاریخ ۱۴دی ماه ابلاغ می شود.
قزل سفلی افزود: از ۱۸نماینده فعلی استان ۱۷نماینده در مجلس شورای اسلامی مجددا ثبت نام کرده و همه آنها توسط هیات اجرایی در استان تایید صلاحیت شده اند.
معاون استاندار فارس ابراز داشت: در حوزه انتخابات خبرگان رهبری در فارس یک خانم و ۱۹نفر آقا ثبت نام‌کرده اند که سه نفر سابقه نمایندگی خبرگان رهبری را دارند.
وی به بحث سلامت انتخابات اشاره کرد و بیان داشت:
امنیت انتخابات و امنیت شعب اخذ رای از دغدغه های جدی ستاد است و به همین منظور ستاد تخلفات در استان تشکیل شده و تخلفات ثبت شده به هیات نظارت ارجاع داده میشود.
قزل سفلی به رویکرد انتخابات مردمی اشاره کرد وگفت: هیات های نظارت و هیات های اجرایی از بین مردم انتخاب می شوند و انتخابات در ایران اسلامی توسط مردم اجرا می شود.
وی به رویکرد سه گانه نشاط، شادی و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کردو بیان داشت: در بحث سلامت حوزه اجتماعی و فرهنگی، نشاط و مشارکت اجتماعی و کنترل و کاهش اسیب های اجتماعی را با راهکارهای محیط های دانشگاهی و ظرفیت گروههای مردمی استفاده می کنیم که در این راه به سرمایه سازی اجتماعی کمک میشود.
معاون استاندار فارس ادامه داد: با ایجاد قرارگاه های اجتماعی برای کاهش معضلات اجتماعی نظیر طلاق، معتادین متجاهر و خودکشی در بهبود سرمایه های اجتماعی تلاش میشود.
قزل سفلی با تاکید بر حضور همه اقشار و گروه های مردمی در حل معضلات اجتماعی خاطرنشان کرد: در حوزه مشارکت اجتماعی امروز و در کنار هر حوزه باید از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم

انتهای پیام /  108
301 کلیک ها  دوشنبه, 22 آبان 1402 07:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا