جلوگیری از بهره برداری غیر مجاز آب باید تدریجی و با اطلاع‌رسانی انجام شود

جلوگیری از بهره برداری غیر مجاز آب باید تدریجی و با اطلاع‌رسانی انجام شود
   
جلوگیری از بهره برداری غیر مجاز آب باید تدریجی و با اطلاع‌رسانی انجام شود |||| ||||

استاندار فارس مدیریت منابع آب را نیازمند تشکیل کمیته‌ای پنج جانبه با حضور معاونت عمرانی استانداری، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، برق و دادگستری دانست و خاطرنشان کرد: جلوگیری از بهره برداری غیر مجاز آب باید تدریجی و با اطلاع‌رسانی و آموزش انجام شود.

به گزارش راستین آنلاین  محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۱۴ دی در جلسه شورای استانی حفظ منابع آب با تاکید بر اینکه در شرایط خشکسالی چاره‌ای جز کنترل و مدیریت مصرف آب در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: کنترل مصرف آب چاه‌های مجاز و یا جلوگیری از بهره برداری چاه های غیر مجاز در دست‌های استان امری اجتناب ناپذیر است.

استاندار فارس عملیاتی شدن این اقدام را نیازمند تشکیل کمیته‌ای پنج جانبه با حضور معاونت عمرانی استانداری، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، برق و دادگستری دانست و خاطرنشان کرد: جلوگیری از بهره برداری غیر مجاز آب باید تدریجی و با اطلاع‌رسانی و آموزش انجام شود.

ایمانیه با اشاره به اهمیت نصب کنتور برای چاه‌های آب کشاورزی اظهار کرد: در این زمینه می‌توان حمایت های ویژه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان فارس اعمال کرد.

او با بیان اینکه وضعیت منابع آب در استان فارس به گونه‌ای است که نیازمند تشکیل قرارگاه آب هستیم، افزود: تفاوت قرارگاه با سایر کمیته‌ها، کارگروه‌ها و شورای آب این است که این قرارگاه روزانه تشکیل می‌شود و موارد لازم برای مطرح‌شدن در جلسات دیگر را فراهم می‌کند.

استاندار فارس با بیان اینکه قرارگاه آب باید متشکل از معاونت عمرانی استانداری، آب منطقه‌ای، آبفا، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی ، صمت، محیط زیست و دادگستری باشد، عنوان کرد: نمایندگان این دستگاه ها باید افرادی مطلع، با تجربه و دارای اختیار باشند.

در این جلسه همچنین استاندار فارس کتاب «آینده آب، یک پیش بینی شگفت انگیز», که به فارسی ترجمه شده است را در اختیار مدیران عضو در شورای حفاظت از منابع آب قرار داد و ضمن تاکید بر ضرورت مطالعه آن، یادآور شد: در همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای توسعه یافته نیز مدتهاست به این نتیجه رسیده اند که منابع آب باید مدیریت شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
275 کلیک ها  سه شنبه, 14 دی 1400 11:15
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا