راه حل رفع مشکلات اقتصادی اجرایی شدن شعار سال است

راه حل رفع مشکلات اقتصادی اجرایی شدن شعار سال است
   
راه حل رفع مشکلات اقتصادی اجرایی شدن شعار سال است |||| ||||

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به تحرکات دشمنان نظام اسلامی در کشورهای اطراف ایران و اهمیت متوجه هدف دشمنان بودن، مهمترین مسئله امروز را اقتصاد و لزوم جلوگیری از تورم و حل مسائل مرتبط با معیشت مردم و راهکار رفع و حل کامل همه این مشکلات را تحقق شعار سال مد نظر و مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، ایام رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد که ان شاءالله در این مناسبتهای دهه آخر صفر توان همه مصروف احترام و ادب به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

او در ادامه با نگاهی به مسائل منطقه غرب آسیا و کشورهای پیرامونی ایران، گفت: خوب است که ما بعضی مسائل مان را که برای ما نقطه قوت جریان مقاومت می شود بدانیم، بعضی مسائلی که تهدید نسبت به جریان مقاومت هست را هم بدانیم.

خطیب جمعه شیراز با اشاره به اهمیت موضوع مقاومت در جهان اسلام، این جریان را در مقابل غصب سرزمین فلسطین دانست و تاکید کرد که در حالی یک دولت جعلی و غصبی در سرزمین مقدس فلسطین ایجاد کردند که شرعا و قانون مردم آن منطقه باید در مورد سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند.

او با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب که فرمودند قصد ما کشورگشایی نیست، بر لزوم احترام به حق فلسطینیان در تعیین سرنوشت خودشان تاکید و اضافه کرد که چرا باید یک دولت غاصب را به زور در آن منطقه حاکم و کشورهای اروپایی در مورد آن سکوت و از چنین حرکتی حمایت کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما به تحقق وعده قرآن و نابودی اسرائیل اعتقاد داریم، گفت: این‌ها می‌خواهند تحقق این وعده را به تاخیر بیندازند و الا خودشان هم می‌دانند که در شرایط نابودی هستند.

او از سفر مقام‌های اسرائیل به بحرین برای افتتاح سفارتخانه، ابراز تاسف و خاطرنشان کرد که حاکمان کنونی بحرین نوکر انگیس هستند و از نوکران انگلیس و آمریکا هم بیش از این انتظاری نیست؛ هرچند همه میدانیم که بحرین روزگاری گوشه‌ای از استان فارس بوده است.

وی با بیان اینکه مسیر حرکت حاکمان بحرین بر ضد تفکر عموم مردم آن کشور است، تلاش رجاله‌های زبان به مزد برای عادی سازی روابط عراق با اسرائیل و واکنش مردم عراق را یادآور شد و ضمن یادآوری اتفاقات حادث شده در مرزهای شمالی کشور طی روزهای اخیر، همکاری کشور آذربایجان با صهیونیست‌ها و جلوگیری از حمل کالاهای ایران به سمت ارمنستان، از این موضوع ابراز تاسف کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مردم آذربایجان ولایتمدارند و در ایام محرم عزاداری میکنند، گفت: اینها نمی‌توانند بین این عاشقان امام حسین(ع) فاصله بیندازد؛ دشمن دلش می‌خواهد اما یقینا موفق نخواهد شد ،اما روسایی که با یک تصمیمی که از ناحیه دشمنان اسلام  القا می شود، موضعی میگیرند که لطمه به امت اسلام می زند، باید حواسشان باشد که از جایی صدمه میبینند.

او با بیان اینکه مطالب طرح شده در خصوص وضعیت پیرامونی کشور، برای اینست که کمی حواسمان را جمع کنیم، گفت: مومنین حواستان را جمع کنید دشمن در حال تلاش است تا نگذارد منافع عمومی کشور را تامین کنیم، ما باید بیدار باشیم. همه میدانیم که به لحاظ قدرت نظامی دست برتر را داریم آنچه که دشمن در آن زمینه مشکل ایجاد کرده و میکند، بحث اقتصاد است.

امام جمعه شیراز با اشاره به تاکیدات چند ساله مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و تکیه به توان داخل، گفت: ما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم. متاسفانه بعضی از کسانی که در مسند قدرت بودند اصلاً دغدغه این مسائل را نداشتند که بحث اقتصاد و معیشت و اشتغال مردم را حل کنند.

او ادامه داد: البته امروز مسلماً تغییراتی در سطح ملی در اداره کشور رخ داده و مردم دولتی انقلابی انتخاب کرده اند؛ اکنون دولت مستقر و استاندار فارس و شهردار کلانشهر شیراز نیز مشخص شده؛ شورای شهر تازه نفس به میدان آمد و ۱۸ نماینده استان فارس عموم نیروهای حزب اللهی الحمدالله مشخص شده‌اند اگر امروز من و شما می خواهیم کاری کنیم بسم الله.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شعاری که رهبر معظم انقلاب مشخص فرموده اند تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی هاست، گفت: اگر مدیری در استان فارس قصد دارد مشکل اشتغال جوان‌ها را حل و رونق تولید و مشکل نان شب مردم را رفع کند، راه حل آن تحقق همین شعار است.

او رنج آورترین مشکل را تورم دانست و با تاکید بر اهمیت جلوگیری از تداوم این معضل، راه حل رفع مشکلات اقتصادی در همه ابعاد را اجرایی شدن و تحقق کامل شعار مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری دانست.

آیت‌الله دژکام گفت: بنده خواهشم از مجموعه مدیران محترم سطح استان و دست اندرکاران مسائل استان اینست که اولاً حاشیه‌سازی‌ها کنار گذاشته شود، هیچ کس نباید با عنوان اینکه سلیقه سیاسی من با دیگری تفاوت دارد شروع به مخالفت کرده و طوری شود که مشکلات مردم و نظام اسلامی حل نشده و بر زمین بماند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
631 کلیک ها  جمعه, 09 مهر 1400 17:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا