• عزیزی خبر داد :

ایجاد خط انتقال فرآورده‌های نفتی در فارس

ایجاد خط انتقال فرآورده‌های نفتی در فارس
   
ایجاد خط انتقال فرآورده‌های نفتی در فارس |||| ||||

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی از ایجاد خط انتقال فرآورده‌های نفتی به این استان خبر داد. 

ابراهیم عزیزی گفت :با ایجاد انتقال فرآورده های نفتی  70 درصد فرآورده‌های نفتی مورد نیاز فارس از سایر استان‌ها تامین می‌شود،که یک ضرورت است.
 
او امروز شنبه یکم خرداد در نشست خبری که با حضور خبرنگار برگزارشد در جلسه بررسی نقشه راه صنعت فارس در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد: فارس، استان تاثیرگذاری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است، اما با وجود این تاثیرگذاری، عقب ماندگی در برخی حوزه‌ها وجود دارد که باید برای جبران آن برنامه داشت.
 
این نماینده مجلس با اشاره به تجربه موفق موضوع انتقال آب از دریا نیز گفت: امروز با تشکیل شورای راهبردی در این حوزه، موضوع انتقال آب در مسیر مشخصی حرکت می‌کند و می‌توان به نتیجه آن امیدوار بود لذا همین مدل را برای توسعه حوزه نفت و گاز و پتروشیمی اجرا خواهیم کرد.
 
عزیزی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با وزیر نفت برای توسعه زیرساخت‌ها در استان فارس، خاطرنشان کرد: امروز قریب به ۷۰درصد نیازهای سوختی استان از دیگر استان‌ها تامین می‌شود و این موضوع با توجه به ظرفیت‌های بالای استان قابل قبول نیست و نشان می‌دهد که آن گونه که سزاوار بوده در این حوزه عمل نکردیم.
 
او از اختصاص۱۱هکتار اراضی تملک شده برای اجرای خط انتقال فرآورده‌های نفتی به فارس نیز خبر داد و گفت: این نخستین اقدام در این زمینه بوده است.
 
رئیس مجمع نمایندگان فارس همچنین گفت: یک خط پروپیلن نیز برای استان فارس در هیئت دولت مصوب شد و قرار است با محوریت شهرستان مرودشت اجرایی شود.
 
عزیزی خاطرنشان کرد: این خط نیز با توجه به پوشش گسترده‌ای که در صنایع گوناگون دارد، در شکوفایی و توسعه صنعت استان کمک بزرگی می‌کند.
 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس افزود: امروز این فرصت فراهم شده تا برای توسعه فارس از این ظرفیت‌ها بهره ببریم که با هم افزایی همه مسئولان استان و بخش خصوصی امکان پذیر خواهد بود.
 
رئیس مجمع نمایندگان فارس افزود: ما مدل موضوع انتقال آب را در خصوص نفت و گاز و پتروشیمی نیز اجرا می‌کنیم.
 
عزیزی تاکید کرد: در این راستا لازم است هم شخصیت‌ها و مسئولان استان و هم صنعتگران این عرصه گرد هم بیایند تا با یک هم افزایی امور را پیش ببرند
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
700 کلیک ها  شنبه, 01 خرداد 1400 12:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا