ساختار وزارت جهادکشاورزی چابک می‌شود

  رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با هدف اصلاح ساختار و چابک‌سازی وزارتخانه براساس وظیفه بندی و کارسنجی با سازمان امور اداری و استخدامی کشور به جمع بندی رسیده‌ایم و این موضوع به‌زودی نهایی می‌شود.

پژمان فتح‌الهی در آئین افتتاح دو مرکز جهادکشاورزی در شهرستان داراب گفت: ساختار جدید در ماه‌های پیش رو پس از تائید و امضای مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تعیین تشکیلات تفصیلی ابلاغ خواهد شد.

منصوره خسروبیگ  راستین آنلاین  به نقل از جهادکشاورزی فارس، این مقام مسئول با اشاره به اینکه ساختار جدید به تبع برای سازمان‌های استانی و سازمان های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی نیز ابلاغ خواهد شد، اضافه کرد: این ساختار پیرو دستورات مقام عالی وزارت و بر اساس وظایف جدیدی که به وزارتخانه در دیپلماسی غذایی و امنیت غذایی محول شده شکل گرفته است.

وی با اذعان به اینکه ناگزیر به اصلاح ساختار تشکیلاتی بوده ایم، ادامه داد: از آنجایی که ساختاری که به آن می پرداختیم باید براساس وظیفه سنجی و کارسنجی می‌بود، لذا تمام وظایف جدیدی که به ما محول شده به خصوص در حوزه‌های امنیت غذایی، کشت قراردادی و الگوی کشت در آن لحاظ شده است.

فتح‌الهی با بیان اینکه تمامی بررسی‌ها و ارزیابی‌ها بر اساس نظر معاونین تولیدی وزارتخانه و سازمان‌های وابسته جمع بندی و حاصل شده است، اضافه کرد: از نظرات حدود صد نفر از نخبگان و خبرگان بخش کشاورزی برای اینکه بتوانیم تمام وظایف قدیم و جدید را تحت الشعاع قرار دهیم استفاده کرده‌ایم و هیچ مشکلی در خصوص ساختار، وظیفه بندی و چارت سازمانی نخواهیم داشت.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه از تمامی خبرگان بخش کشاورزی با توجه به مدیریت دانشی که انجام شده کمک گرفته‌ایم، افزود: به یک اجماع نظر در حوزه‌ی فنی مهندسی رسیده ایم که پس از نهایی شدن ثمرات مثبت آن را در بخش کشاورزی کشور شاهد خواهیم بود.

آماده صدور احکام جدید برای کارکنان جهاد کشاورزی هستیم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: تمامی احکام کارکنان وزارت جهاد کشاورزی تهیه و آماده شده، بر اساس زمانبندی انجام شده همه احکام ظرف مدت یک روز با تاریخ اجرای یکم آذر ماه ۱۴۰۱ صادر می شود.

هوشنگ محمدی اضافه کرد: بر اساس بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در راستای صدور احکام جدید تا ۲۵ درصد از مشاغل اختصاصی می توانند فوق العاده ویژه بگیرند.

وی با اذعان به اینکه سقف دریافت فوق العاده ویژه تا ۵۰ درصد است و در سال های گذشته تا ۳۵ درصد و به طور میانگین ۲۷ درصد این فوق العاده ویژه پرداخت شده، اظهار کرد: تمام تلاشمان بر این است تا همه همکاران ما که در مشاغل اختصاصی وزارت جهاد کشاورزی مشغول به ارائه خدمت هستند سقف این ۵۰ درصد در احکام شان لحاظ شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام رشته هایی که فرد دارای تحصیلات دانشگاهی است و در آن قرار می گیرد به عنوان تخصصی به شمار می آید، ابراز کرد: این موضوع جدای از مشاغل اختصاصی وزارت جهاد کشاورزی است، در این چند روز تمام همکارانم شبانه روزی فعالیت کردند و مشاغل مان به عنوان یک دستگاه حامی تولید کننده احصا و به سازمان امور اداری و استخدامی کشور  ارسال شد، از امروز پیگیریم تا تمامی مشاغل مورد تایید قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه از ۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل وزارت جهاد کشاورزی نزدیک به ۵۰ هزار نفر در قالب قانون خدمات کشوری مشغول به کار هستند و مابقی در قالب قرارداد کارگری و دیگر قراردادها هستند، افزود: برآورد می شود ۹۰ درصد از کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری بتوانند از سقف افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه بهرهمند شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی به موضوع تامین مسکن کارکنان نیز گریزی زد و اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که با وزارت راه و شهر سازی منعقد شده پیگیر احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان، بازنشستگان و فرزندان آنها در تمامی استان ها هستیم که امیدواریم تا پایان سال حدود ۶۰ درصد از این موارد تعیین تکلیف شود.

محمدی با اشاره به اینکه بناست زمین های مشخص شده تحویل گروه های یک تا چهار نفره شود تا با سلیقه و نظر شخصی اقدام به ساخت مسکن کنند، بیان کرد: امیدواریم این اقدامات بتواند گام کوچکی در راستای تامین رفاه کارکنان خدوم و زحمتکش وزارت جهاد کشاورزی باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سفر به شهرستان داراب شاهد افتتاح دو مرکز جهاد کشاورزی هستیم که جمع مراکز استان فارس به ۹۵ مرکز افزایش می یابد، گفت: این مراکز جهاد کشاورزی در خدمت کشاورزان و تولیدکنندگان عزیز هستند تا با کمترین طی مسافت و سهل الوصول تر بتوانند از خدمات مد نظر بهرهمند شوند.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث کانال انتقال آب در دهستان آب رود شور شهرستان داراب خبر داد و اعلام کرد که هفته‌های آتی این پروژه اجرایی خواهد شد.

محمدجواد عسکری اضافه کرد: آنچه که برای ما مهم است بحث توسعه این منطقه هست زیرا ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها ارزشمندی داراست همانگونه که در تولید موز و آناناس در کشت گلخانه ای در بخش فورگ به یک جایگاه مطلوبی دست پبدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۲۵ هزار هکتار از مرکبات شهرستان داراب مورد تهدید عارضه زوال است، گفت: بزرگترین مرکز تولید نهال عاری از ویروس در قالب اسکرین هوس در ایستگاه تحقیقات حسن آباد راه اندازی کردیم یعنی یک تولیدکننده نهال عاری از ویروس  در دنیا در اسپانیا است و دومی در داراب قرار دارد تا با تامین نهال سالم مشکل باغداران مرتفع شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه راه اندازی این دو مرکز جهاد کشاورزی از مطالبات مسئولین محلی بوده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص زمین مناسب برای احداث این دو مرکز جدید و تخصیص اعتبار از سوی وزارت جهاد کشاورزی در سال آینده شاهده افتتاح ساختمان اداری این مراکز باشیم.

عسکری برضرورت تامین نیروی انسانی و وسایل نقلیه این مراکز تاکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم با استقرار و تجهیز این مراکز موضوعات توسعه ای که دنبال شده است محقق و رضایت بهره برداران بخش کشاورزی این مناطق تامین شود.

شمار مراکز جهاد کشاورزی فارس به ۹۵ مرکز رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با افتتاح و آغاز به کار دو مرکز خدمات جهاد کشاورزی در دهستان های آبرود شور و جنت در شهرستان داراب، تعداد این مراکز در این استان به ۹۵ مرکز رسیده است.

مجتبی دهقان‌پور خاطرنشان کرد: ارتباط مستقیم و تنگاتنگ بهره برداران و کارشناسان به منظور افزایش بهره وری تولید از مهم ترین اهداف مد نظر برای توسعه مراکز خدمات جهاد کشاورزی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن برخی خدمات در حوزه جهاد کشاورزی همانند سایر دستگاه ها مد نظر وزارت جهاد کشاورزی نیز است، اظهار کرد: در کنار توسعه این فناوری ها به دنبال تقویت ارتباطات مستقیم به منظور بهبود بهره وری و افزایش تولید در سطح مزارع نیز هستیم.

وی به برخی از چالش های پیش روی بخش کشاورزی استان فارس نیز پرداخت و ابراز کرد: یکی از مواردی که در شهرستان های داراب، زرین دشت، جهرم و قیروکارزین با آن مواجه ایم عارضه زوال مرکبات است، همانطور که قبلا نیز تاکید شده تحقیقات باید به سمت مسئله محوری حرکت کند، امیدواریم محققان بتوانند با کمک بخش اجرا و باغداران به راه حل های مناسب برای مدیریت این عارضه برسند.

او به موضوع رفع تداخلات اراضی به عنوان یکی از سیاست های کلان و اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: براساس تاکیدات مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی سند دار شدن اراضی کشاورزی را دنبال می کنیم و پروژه رفع تداخلات را پیش می‌بریم، امیدواریم بتوانیم این سیاست را گسترش داده و به سند دار شدن اراضی کمک کنیم.

دهقان پور رتبه ۳۱ استان فارس در سال گذشته در رفع تداخلات اراضی را یادآور شد و افزود: در طول یک سال گذشته با تلاش های صورت گرفته در مجموع به رتبه ۱۹ در رفع تداخلات ارتقا یافته ایم و منحصرا بر اساس عملکرد سال ۱۴۰۱ تا کنون در رتبه هشتم کشور قرار داریم. تلاش می کنیم عقب ماندگی های سنوات گذشته را جبران کنیم.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ در بحث سنددار شدن با توجه به تقاضا محور بودن عملیات اجرایی، باغداران و کشاورزان می بایست درخواست های خود را به ادارات ثبت اسناد شهرستان ها تسلیم کنند تا روند صدور اسناد پیگیری شود.

 آئین افتتاح مرکز جهاد کشاورزی جنت شهرستان داراب با حضور محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، پژمان فتح الهی رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی، فرهاد سعدی فرماندار شهرستان داراب و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

انتهای پیام /  108
324 کلیک ها  سه شنبه, 25 بهمن 1401 08:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا