لزوم توجه به بهبود کیفی صادرات فارس به تاجیکستان

لزوم توجه به بهبود کیفی صادرات فارس به تاجیکستان
   
لزوم توجه به بهبود کیفی صادرات فارس به تاجیکستان |||| ||||

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: بهبود محصولات صادراتی از نظر کیفیت و بسته‌بندی و ارتقاM جایگاه شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان باید مورد توجه قرار گیرد.


محسن ربانی‌زاده عصر دوشنبه ۷ تیر در نشست فعالان بخش خصوصی فارس با هیات اقتصادی کشور تاجیکستان که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، با بیان اینکه هدف ما افزایش مراودات تجاری با کشور تاجیکستان است، گفت: ایران و تاجیکستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی درجهت توسعه اقتصادی کشور تاجیکستان و استان فارس هستند.
به نقل از اتاق بازرگانی استان فارس، ربانی‌زاده افزود: وجه مشترک این دو کشور قابل توجه است. تقریبا سی سال از استقلال تاجیکستان می‌گذرد و انتظار می‌رود مراودات فرهنگی، دینی، اقتصادی، کشاورزی و معدن بین این دو بخش منطقه شکل گیرد.
ربانی زاده اظهار کرد: می‌توانیم از قابلیت‌هایی استان فارس در حوزه‌های مختلف بخصوص در بخش معدن، صنعت، گردشگری، پزشکی و صدور خدمات فنی و مهندسی وجود دارد برای توسعه این روابط استفاده کنیم.
او با اشاره به بحث تهاتر کالا و صادرات سیم و کابل به تاجکستان اضافه کرد: این موضوع از سوی تاجیکستان مطرح شده و ما نیز آمادگی انجام این خواسته را داریم. همچنین واردات پنبه و سنگ به ایران از پیشنهادات طرف تاجیکستانی است.
ربانی‌زاده برقراری ارتباط بین بخش خصوصی دو کشور را ضروری دانست و تاکید کرد: بهبود محصولات صادراتی از نظر کیفیت و بسته‌بندی و ارتقا جایگاه شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان باید مورد توجه قرار گیرد. البته این مراودات درگذشته با کشور تاجیکستان بوده اما این میزان مورد قبول نیست. در حال حاضر این آمادگی را داریم که با توجه به استانداردها و ضوابط دو کشور این اتفاق خوب را رقم بزنیم.
از ایرلاین‌های تاجیکستان برای استقرار در شهر شیراز دعوت می‌کنیم
محمد فرخ زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز گفت: فصل جدیدی در بحث ارتباط جمهوری اسلامی با آسیای میانه شکل گرفته که این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.  
او با بیان اینکه فارس چهارمین استان بزرگ کشور محسوب می‌شود و از لحاظ وسعت از ۳۰ کشور اروپایی بزرگتر است، گفت: شهر شیراز از اماکن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و همچنین بزرگان بسیاری برخوردار است.  
فرخ‌زاده با اشاره به تسهیل در بحث ویزا و صدور ویزا گفت: باید اقدامات لازم برای برداشتن ویزا بین دو کشور و تسهیل رفت و آمدها انجام شود.  
او با اعتقاد به اینکه شهر شیراز و پایتخت تاجیکستان خواهرخوانده هستند، گفت: امیدوارم این روند رو به رشد باشد و ما همچنان آمادگی داریم برای عمق بخشیدن روابط بین دو ملت تلاش کنیم.
معاون استاندار فارس اضافه کرد: از ایرلاین‌های تاجیکستان برای استقرار در شهر شیراز دعوت می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت پروازهای این کشور بتوانیم خدمات ارائه دهیم.
او گفت: کشورهای تاجیکستان و ایران در بحث ساخت تأسیسات اقامتی و هتل می‌توانند به صورت مشترک‌ با یکدیگر همکاری کنند.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه موضوع آژانس‌های گردشگری یکی از مباحث مهم ما به شمار می‌رود، گفت: آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه بین آژانس‌های گردشگری و بسته‌های توریستی فی مابین را داریم.
فرخ‌زاده با اشاره به آمادگی برای سرمایه‌گذاری مشترک در عرصه‌های مختلف، گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز به سه قسمت صنعتی، دانشگاهی و سلامت تقسیم می‌شود که دو کشور می‌توانند در این منطقه مشارکت کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
825 کلیک ها  سه شنبه, 07 تیر 1401 13:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا