فارس پتانسیلی غنی در زمینه صنایع کشاورزی، معدنی و گردشگری دارد

فارس پتانسیلی غنی در زمینه صنایع کشاورزی، معدنی و گردشگری دارد
   
فارس پتانسیلی غنی در زمینه صنایع کشاورزی، معدنی و گردشگری دارد |||| ||||

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تاکید کرد که این استان دارای پتانسیل‌های غنی در زمینه صنایع کشاورزی، معدنی و گردشگری محسوب می‌شود و امکان صدور محصولات تولیدی این بخش‌ها را دارد.


حمیدرضا ایزدی در جلسه هیئت اقتصادی کشور تاجیکستان با فعالان و مسئولان اقتصادی استان فارس که در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که حضور این هیئت منجر به آغاز فصل جدیدی از مراودات تجاری و اقتصادی بین استان فارس و کشور تاجیکستان باشد.
به نقل از سازمان صمت فارس، ایزدی با بیان اینکه فارس یکی از استان‌های پهناور با ۳۷ شهرستان است که در کشور به لحاظ تعداد شهرستان رتبه اول را دارد، افزود: فارس امکانات غنی‌ای در زمینه صنعت گردشگری و کشاورزی دارد و با توجه به وسعت استان اقلیم متنوع به ویژه در کشاورزی داریم و در محصولات باغی و زراعی رتبه‌های اول تا دوم هستیم. 
ایزدی با بیان اینکه فارس در صادرات کشاورزی به ویژه به کشورهای حاشیه خلیج فارس میزان قابل توجهی دارد، گفت: این استان مقام اول در فرآوری عصاره شیرین بیان در دنیا دارد و در بحث‌ صنایع فلزی و شمش الومینیوم نیز جایگاه خوبی دارد و آلومینیوم با خلوص بالا در فارس تولید می‌شود همچنین در کنسانتره آهن و شمش آهنی ظرفیت‌های خوبی داریم. 
او با بیان اینکه فارس در تجهیزات و صنایع نفت و گاز پتروشیمی نیز جایگاه قابل توجه دارد، عنوان کرد: استان فارس ۱۰ کارخانه سیمان دارد و در تولید آرد و تولید گندم از رتبه‌های برتر کشور است. 
رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه این استان در صنایع الکترونیک از دیرباز فعال بوده است، گفت: بیش از ۹۰ درصد ذخیره مواد معدنی خاک نسوز کشور در این استان است و کاشی و سرامیک با کیفیت خوب در حال تولید است و اینها سبب شده فارس تنها استان فرهنگ و ادب و شعر و موسیقی نباشد بلکه از نظر صنعت نیز رشد خوبی داشته است.
ایزدی با بیان اینکه از نظر تعداد واحدهای صنعتی دارای رتبه ۴ کشوری هستیم و به همین تربیت در بخش معدن نیز ۶۳۵ پروانه دارای بهره برداری داریم که بیشترین آن در سنگ‌های تزئینی است، گفت: ۴۷۰ میلیون دلار صادرات فقط از گمرکات فارس است و صادرات از دیگر استان‌ها آمارش قابل احصا نیست. 
او افزود: صادرات شمش فولادی سال گذشته ۵۶۲ میلیون دلار، شیرین بیان ۶ میلیون دلار، سیمان ۳۰ میلیون دلار و الومینیوم ۳۳۰ میلیون دلار بوده است و انجمن‌های صادراتی و اتاق بازرگانی که راس صادرات است به بخش دولتی کمک می کنند تا در زمینه‌های مختلف رتبه خوبی کسب کنیم و رونق خوبی در استان ایجاد شود. 
ایزدی با بیان اینکه هدف از این سفر این بوده که مراودات تجاری را با تاجیکستان افزایش دهیم، گفت: قرابت و علائق فرهنگی بین دو کشور وجود دارد که این ارتباط تجاری و اقتصادی بین دو کشور را افزایش دهیم و استان فارس با توجه به امکانات و پتانسیلی که دارد می‌تواند این رونق و افزایش مراودات تجاری را انجام دهد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
346 کلیک ها  سه شنبه, 07 تیر 1401 13:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا