پرداخت تسهیلات ساده‌سازی شود/ بانک‌ها ضمن رعایت بهداشت اعتباری، از وسواس اعتباری پرهیز کنند

پرداخت تسهیلات ساده‌سازی شود/ بانک‌ها ضمن رعایت بهداشت اعتباری، از وسواس اعتباری پرهیز کنند
   
پرداخت تسهیلات ساده‌سازی شود/ بانک‌ها ضمن رعایت بهداشت اعتباری، از وسواس اعتباری پرهیز کنند |||| ||||
 علی کشاورز، عضو هیئت عامل بانک مسکن کشور با اشاره به دو موضوع «بهداشت اعتباری» و «وسواس اعتباری» خواستار ساده‌سازی پرداخت تسهیلات در شعب این بانک شد. به گزارش راستین آنلاین یکی از دغدغه‌های سیستم بانکی همواره سختگیری بیش از حد در ارائه خدمات بانکی به ویژه تسهیلات است؛ موضوعی که باعث می‌شود با وجود زحمات بی دریغ پرسنل شبکه بانکی، ارائه خدمات به تسهیلات گیرندگان، تحت تاثیر نارضایتی حاصل از این سختگیری قرار گیرد. از طرفی دغدغه پرداخت کنندگان و مسئولان اعتباری بانک‌ها نیز بازگشت منابع تخصیص داده شده در قالب تسهیلات است.حالا اما کشاورز با درک صحیح این موضوع بر نکته ظریفی تاکید کرده و گفته که البته باید بهداشت اعتباری را مورد نظر قرار دهیم ولی حتما باید از وسواس اعتباری هم بپرهیزیم. کشاورز این بیان خود را این گونه تشریح کرد: در واقع شعبه بانک مسکن در سراسر کشور باید در خصوص تشکیل پرونده، ضمن رعایت بهداشت اعتباری، با حذف موارد غیر ضرور، ساده‌تر برخورد کنند.عضو هیئت عامل و سرپرست معاونت در امور شعب و بازاریابی بانک مسکن این را هم گفت که در برخی از اوقات، دوایر اعتباری و مسئولان شعب به خاطر کسری مدارکی که قابل چشم‌پوشی است و خللی در بهداشت اعتباری ایجاد نمی‌کنند، نمی‌توانند تسهیلات را پرداخت کنند و این موضوع روند پرداخت تسهیلات را با کندی مواجه می‌کند. او از همکاران خود در سراسر کشور خواست تا در مسیر تشکیل پرونده هرجا که می توانند امورات اداری مشتریان را به صورت موازی و چند وجهی انجام دهند و حتما تمام مدارک لازم و ضروری را یک دفعه و یک جا از متقاضی تسهیلات بخواهند تا از بروکراسی اداری و اتلاف وقت کاسته شود.این گفته کشاورز در این روزها معطوف به طرح نهضت ملی مسکن است که بار اصلی آن را بانک مسکن پذیرفته است؛ حالا عضو جدید هیأت عامل بانک مسکن که در بدنه عملیاتی همین بانک تجربه کسب کرده است برای عملیاتی شدن اهداف دولت در طرح بزرگ مسکن و دستورات هم راستایِ محمود شایان، مدیرعامل این بانک، تسهیل و تسریع در روند پرداخت تسهیلات را به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن با استقبال از بهداشت اعتباری و دور کردن وسواس اعتباری، مورد توجه قرار داد. علی کشاورز که تجربه موفق مدیریت بازاریابی در بانک مسکن را دارد، خوب می‌داند که رضایت متقاضیان تسهیلات مسکن اعم از پیمانکاران، انبوه‌سازان، خود مالکین و... می‌تواند به تمرکز منابع مالی صنوف مرتبط با بخش مسکن در بانک مسکن منجر شود و این افزایش سهم از منابع نیز با افزایش قدرت تسهیلات دهی، افزایش تعداد دریافت کنندگان نهضت ملی مسکن را به دنبال خواهد داشت؛ از همین رو کلید واژه‌ی «رضایت» را با ساده‌تر کردن روند پرداخت تسهیلات، مورد توجه قرار داد. به هر حال آنگونه که کشاورز به روابط عمومی بانک مسکن و هفته‌نامه بانک و مسکن گفته است، سرفصل همه اهداف بانک مسکن که به صورت ویژه مورد رصد و توجه مدیرعامل این بانک نیز بوده است، طرح «نهضت ملی مسکن» است و قطعاً این توصیه‌ی او به همکاران بانکی‌اش می‌تواند در پیشبرد این طرح که به نوعی پیشران اقتصادی کشور محسوب می‌شود، موثر باشد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
289 کلیک ها  یکشنبه, 22 خرداد 1401 10:51
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا