استراتژی اصلی در مواجهه با حاشیه نشینی ساماندهی است

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه حاشیه نشینی منجر به بروز مشکلاتی می‌شود اما تاثیر زیادی بر میزان مصرف انرژی ندارد، تاکید کرد که بنای جنگ با حاشیه نشینان را ندارند بلکه سیاست دولت در این بحث ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی است.


به گزارش راستین آنلاین محمود رضایی شنبه ۲۱ خرداد به خبرنگاران گفت: در بحث سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی، تامین برق شاید از آخرین فاکتورهای مورد نظر ساکنان باشد و قبل از آن، استقرار در یک مکان، احداث بنا، ایجاد راه دسترسی و حتی تامین آب است.
رضایی با بیان اینکه، افراد ساکن در نقاط حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی اطراف شهر و روستاها، در هر نقطه‌ای ساکن شوند نیازمند برق و آب هستند، گفت: در بحث حاشیه‌نشینی استراتژی اصلی ساماندهی است و به همین دلیل برای بیش از ۴۰ روستای اطراف شیراز، طرح هادی تهیه و اجرا خواهد شد.
رضایی با بیان اینکه حاشیه نشینی به دنبال خود مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... دارد، گفت: راهکار مواجهه با این مبحث، برنامه ریزی برای تدوین طرح جامع ساماندهی است؛ با ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی موجود در شهرها و روستاها، رفتار اجتماعی نیز ساختارمند خواهد شد.
معاون استانداری فارس همچنین، به مشکل ناترازی تولید و مصرف برق در ایام تابستان اشاره و خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه اکثر کشورهای جهان بابت برق سوبسید می‌دهند اما ۱۵ درصد یارانه انرژی جهان در ایران پرداخت می‌شود.
رضایی با طرح این موضوع که مصرف انرژی برق در ایران مناسب نبوده و ۵۰ درصد بیش از معدل جهانی است، خاطرنشان کرد که به دلایل مختلف امروز شاهد ناترازی در تولید و مصرف برق هستیم و راهکار مواجهه با این شرایط، مدیریت مصرف است.
معاون استانداری فارس خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه هیئت دولت در خصوص تغییر ساعت کار ادارات، از شنبه ۲۱ خرداد، ساعت کاری ۷ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و روزهای پنجشنبه یک ساعت کمتر خواهد بود.
رضایی کاهش یک ساعت از زمان رسمی کار دوایر دولتی را به دلیل قرار گرفتن در ساعات پیک مصرف، تاثیرگذار دانست و در عین حال اعلام کرد که موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز به عنوان یک مبحث، مد نظر است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
155 کلیک ها  شنبه, 21 خرداد 1401 09:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا