قیمت مصوب مرغ در بازار 31500 است

قیمت مصوب مرغ در بازار 31500 است
   
قیمت مصوب مرغ در بازار 31500 است |||| ||||

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس با اشاره به لزوم کمک به تثبیت قیمت مرغ، تاکید کرد که برای رسیدن به قیمت مصوب ۳۱۵۰۰ باید به گونه‌ای عمل کنیم که نه تولید کننده متضرر و نه به مصرف کننده اجحاف شود.

 
ربانی‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازار با تاکید بر انجام کار کارشناسی اظهار کرد: به تفکر سیستمی و کار جمعی اعتقاد دارم، چون خرد جمعی، انرژی مضاعف و نتیجه بهتری بدنبال دارد. 
 
به نقل از استانداری فارس، او با بیان اینکه همه می‌توانند نقطه نظرات خود را مطرح کنند تا تصمیم‌گیری بهتری انجام شود،‌ گفت: باید تلاش کرد تا افکار عمومی در مسیر حقیقت قرار بگیرد و همواره آماده باشیم تا فضای مجازی آلوده، بر بازار تاثیر منفی نگذارد. 
 
ربانی‌زاده با اشاره به اینکه در کنار نام بازار غالباً وجود دلال مطرح است، به این پرسش پرداخت که مگر دلال باید آنقدر عرصه را باز ببیند که هر زمان اراده کرد عرضه و تقاضا را در بازار با مشکل مواجه کند؟ عنوان کرد: باید برنامه‌هایی پویا برای تبدیل تهدید به فرصت داشته باشیم و همواره منافع عمومی را باید در نظر گرفت‌، چراکه وکیل مدافع مردمی هستیم که از ما انتظار دارند و تحت فشار هستند. 
 
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه باید با همکاری و تعامل مثبت کار را پیش برد،‌ تاکید کرد: باید همفکری، تعامل و خردجمعی در اتخاذ تصمیمات مدنظر قرار دهیم. استان فارس با این وسعت و ظرفیت بایستی در تعادل بازار منطقه و تعامل با استان‌های همجوار نقش موثر و سازنده داشته باشد. 
 
ربانی‌زاده با بیان‌ اینکه در بسیاری از مسائل، فارس نمی‌تواند به تنهایی اقدام کند و لازم است شرایط استان‌های همسایه و پیرامونی را نیز در نظر بگیرد، گفت: ما باید ایده بدهیم، و در اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات ملی و منطقه ای پیشنهاد و مشارکت داشته باشیم. 
 
او ادامه داد: خوب کار کردن و کار خوب کردن متفاوت است، باید فعالیت‌ها را متمرکز و اثربخشی را ارتقا دهیم. آیا باید ۴۰۰ واحد فروش مرغ را کنترل کنیم یا ۱۳ کشتارگاه را؟
 
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس افزود: نظارت خوب است ولی باید حتی الامکان نظارت‌ها نامحسوس و سیستمی باشد چون با این روش آرامش جامعه بیشتر می‌شود.
 
ربانی‌زاده درباره قیمت مرغ و رسیدن آن به رقم ۳۱۵۰۰تومان افزود: باید برنامه‌ها در تولید و کشتارگاه متمرکز و سامانه جامع تجارت دنبال شود، سیستمی باشد نه باری به هر جهت! قطعاً با این روش عده‌ای سودجو و فرصت طلب نخواهند توانست به راحتی بازار را مختل و تحت کنترل خود بگیرند. 
 
او با تاکید بر تقویت فضای عمومی بیان کرد: همه مردم را ناظر خود کنید از مردم برای مردم؛ هرکس در جای خود و هر دستگاه با توجه به رسالتی که دارد در جایگاه خود عمل کند. برای رسیدن به قیمت مصوب ۳۱۵۰۰ باید به گونه‌ای عمل کنیم که نه تولید کننده متضرر و نه به مصرف کننده اجحاف شود، چون حمایت نکردن از تولیدکننده سبب دلسردی آنان خواهد شد. 
 
ربانی‌زاده گفت: مدیریت افکار عمومی بازار، تولیدکننده و فروشنده باید مدنظر باشد و ترجیحاً جای، «تنظیم بازار» بهتر است واژه «مدیریت بازار» استفاده کنیم. 
 
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس با تایید این مطلب که قاعدتا هزینه تولید در استان‌های مختلف یکی نیست، گفت: با این وجود سیاست ملی در تعیین قیمت کالاهای اساسی به ویژه مرغ باید اجرا شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
721 کلیک ها  جمعه, 19 فروردين 1401 13:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا