تشدید بازرسی‌های عیدانه استاندارد فارس

مدیرکل استاندارد فارس گفت: با توجه به قرارداشتن در فصل خریدهای نوروزی، نظارت بازرسان استاندارد بر مراکز عرضه و فروش کالا شدت گرفته است.

 
به گزارش راستین آنلاین مرتضی رهنما دوشنبه ۱۶ اسفند در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: طرح نظارتی ویژه بازرسان اداره کل استائدارد فارس که از ۱۵ اسفندماه شروع شده تا پایان ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
 
او افزود: با توجه به گردشگر پذیری فارس و ورود مسافران نوروزی به استان و در نتیجه عرضه کالا و ارائه خدمات در حجم وسیع تری از سایر اوقات سال، برای حفاظت و صیانت از سلامت و ایمنی شهروندان بازرسان استاندارد براساس یک طرح ویژه نظارتی، بازرسی‌های خود را در مراکز عرضه و ارائه خدمات شدت می‌بخشند.
 
رهنما گفت: مهمترین کا لاهایی که در این مدت با شدت بیشتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، عبارتند از لوازم یدکی خودرو، روغن موتور، فیلتر خودرو و وسایل شهربازی و شیرینی پزی‌ها و فرآورده‌های گوشتی است.
 
او افزود: در این ایام پمپ بنزین‌ها در مسیر ورودی به شهرهای استان مورد آزمون قرار می‌گیرد و همچنین تمام ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه میوه فروشی‌ها و سایر اقلام توزیعی در ایام عید مورد آزمون و کالیبراسیون قرار می‌گیرند.
 
مدیرکل استاندارد فارس از بازرسی از مواد غذایی عرضه شده در رستورانها و هتل‌های استان به منظور اطمینان از استاندارد بودن اقلام مشمول استاندارد اجباری مورد مصرف در این مراکز به ویژه نوشیدنی‌ها، لبنیات و فرآورده های گوشتی و روغن خبر داد.
 
رهنما همچنین از مردم خواست از خرید مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که در کنار جاده‌ها و در معرض نور آفتاب عرضه می‌شوند جدا خودداری کنند و با اشاره به اینکه حتی اگر نوشیدنی‌ها علامت استاندارد داشته باشند اما در معرض نور آفتاب قرار گرفته ویا لبنیات در شرایط غیر استاندارد نگهداری شوند سلامت مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازند، عنوان کرد: مردم خواست اقلام مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری وبه علامت استاندارد و کد ده رقمی زیر آن دقت کنند.
 
او همچنین از هماهنگی با سایر نهادها به ویژه اتاق اصناف برای اجرای گشت مشترک خبرداد و گفت: در این زمینه استانداردهای مورد استفاده در زمینه گردشگری به ویژه هتلداری به اداره گردشگری و میراث فرهنگی، جامعه هتلداران، شهرداری‌ها و معاونت گردشگری وزیارتی استانداری واداره راه داری وحمل نقل استان فارس اطلاع رسانی خواهد شد.
 
رهنما، سلامت و ایمنی مردم را اولویت اصلی برنامه نظارتی اداره کل استاندارد فارس اعلام کرد و به عرضه کنندگان کالاهای غیر استاندارد و فاقد نشان و فاقد آدرس معتبر و همچنین کالاهایی که تاریخ مصرف آنها منقضی شده است، هشدار داد.
 
مدیرکل استاندارد فارس افزود: بازرسان استاندارد درحین بازرسی و نظارت در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد ضمن توقیف کالا پرونده متخلفین را به مرتجع قضایی ارسال می‌کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
414 کلیک ها  دوشنبه, 16 اسفند 1400 15:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا