• مدیرکل بنیاد مسکن فارس خبر داد

اجرای طرح های نو با هدف محرومیت زدایی در فارس

اجرای طرح های نو با هدف محرومیت زدایی در فارس
   
اجرای طرح های نو با هدف محرومیت زدایی در فارس |||| ||||

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت : بنیاد مسکن فارس به مناسبت دهه فجر طرح های متعددی را در روستاهای استان فارس با هدف محرومیت زدایی به انجام رسانده است.

 به گزارش راستین آنلاین عطا الله زمانی امروز (شنبه 23 بهمن) از اجرای طرح های مسکن روستایی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح بهسازی و هادی روستای «چاه انجیر» سروستان به مناسبت این ایام به بهره برداری رسید که شامل یک هزار متر مربع محوطه سازی و 900 مترمربع کف پوش، جداره سازی کاهگل و اجرای آزاره سنگی است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: این طرح با 865 میلیون ریال اعتبار استانی و چهار هزار و 33 میلیاون ریال اعتبار ملی اجرا شده و 132 خانوار روستایی از مزایای آن بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد: طرح هادی روستایی موجب سامان دهی و اصلاح بافت موجود روستاها و هدایت وضعیت فیزیكی روستا می شود و از 308 واحد مسکن روستایی آسیب دیده از حوادث و سیل سال های گذشته شهرستان سروستان با بهره گیری از تسهیلات کم بهره و آورده متقاضیان بهسازی و بازسازی شده اند.

زمانی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن فارس در شهرستان اقلید عنوان کرد: به مناسبت دهه فجر، طرح آسفالت روستای تنگ براق از محل اعتبارات قیر 99 و اعتبارات ملی ۱۴۰۰ تامین اعتبار شده است.

وی ادامه داد: 235 واحد مسکن آسیب دیده از حوادث در اقلید همزمان با دهه فجر، مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفته اند و برای بهسازی و بازسازی این طرح ها 242 میلیارد و 50 میلیون ریال آورده متقاضیان و تسهیلات بنیاد مسکن هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: 2 طرح هادی و بهسازی روستایی نیز همزمان با دهه فجر در روستاهای «باصری آقاجان» و «باصری هادی» اقلید به بهره برداری رسیده است و این اقدامات در محرومیت زدایی روستاها نقش موثری دارد.

وی با اشاره به بهره برداری از طرح بهسازی و اجرای طرح هادی روستای عمویی شهرستان قیر و کارزین گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، طرح بهسازی و اجرای طرح هادی روستای «عمویی» شهرستان قیر و کارزین با 800 میلیون  ریال اعتبار استانی و 16 هزار و 71 میلیون ریال اعتبار ملی اجرا شده است.

زمانی افزود: پروژه نهضت ملی مسکن در «امام شهر» قیر و کارزین نیز آغاز شده و این طرح در قالب احداث واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن با تامین 171 میلیارد ریال تسهیلات و 570 میلیارد ریال آورده  برای 114 متقاضی در این شهر آغاز شده است.

وی اعلام کرد: احداث واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن در کارزین با تامین 135 میلیارد ریال تسهیلات و 450 میلیارد ریال آورده  متقاضیان برای 90 نفر بهره بردار از این طرح آغاز شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
421 کلیک ها  شنبه, 23 بهمن 1400 14:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا