فعالین تجاری ملزم به ثبت نام در سامانه جامع تجارت هستند

فعالین تجاری ملزم به ثبت نام در سامانه جامع تجارت هستند
   
فعالین تجاری ملزم به ثبت نام در سامانه جامع تجارت هستند |||| ||||

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از الزام همه فعالین تجاری دارای کالاهای مشمول اعم از تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش و خرده فروش به ثبت نام در سامانه جامع تجارت خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین مهدی حسنی دوشنبه ۴ بهمن در جمع خبرنگازان با اشاره به استقرار و راه‌اندازی سامانه جامع تجارت به منظور ساماندهی و شفافیت بازار محصولات تولیدی وارداتی و صادراتی درسطح کشور، گفت: با عنایت به ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیرو دستورالعمل رصد کالا در زنجیره تجاری کشور که به تصویب هیئت وزیران و مقام عالی وزارت رسیده است الزامات لازم تبیین و ابلاغ شده است.
 
او با تاکید بر اینکه مقرر است همه ضوابط اختصاصی خرید فروش حمل و نگهداری کالای اساسی از طریق سامانه جامع تجارت انجام‌ شود، افزود: الزامات تبیین شده برای واحدهای تولید کننده و وارد کننده مبنی بر ثبت دقیق و به هنگام اطلاعات مقادیر تولید، توزیع، صادرات و نگهداری کالا در سامانه جامع تجارت و تاکیدات انجام شده در کارگروه تنظیم بازار مبنی بر اهمیت پایش و صحت سنجی اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع تجارت به عنوان مبنای برنامه‌ریزی و مدیریت در بازار است.
 
معاون سازمان صمت فارس با اشاره بر تحقق یکپارچه سازی مجوزها، اسناد و اطلاعات حاصل از فعالیت‌های تجاری بین دستگاهی عنوان کرد: مهمترین اهداف این سامانه ساماندهی اطلاعات و فرآیندهای ورود توزیع و عرضه کالا در زنجیره تجاری کشور، فراهم کردن امکان رصد و کنترل موجودی کالای اساسی در سطح کشور، نظارت سیستمی برای تسهیل جلوگیری از گرانفروشی احتکار و قاچاق کالا، بهبود، تسهیل و شفاف‌سازی فعالیت عاملین تجاری، فراهم نمودن امکان اعتبارسنجی و رتبه بندی عادلانه فعالین تجاری است.
 
حسنی اضافه کرد: همه فعالین تجاری دارای کالاهای مشمول اعم از تولید کننده وارد کننده عمده فروش خرده فروش و غیره ملزم به ثبت نام در سامانه جامع تجارت، ثبت شناسه کالا در سامانه شناسه کالا، ثبت اطلاعات مکان های نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها، ثبت اطلاعات تولید واردات و صادرات کالا، ثبت اطلاعات موجودی اولیه ورود و خروج کالا، ثبت اطلاعات خرید و فروش کالا هستند.
 
معاون صمت فارس گفت: در خصوص لزوم ثبت نام و اخذ نقش سازمان‌ها، ارگان‌ها نهادها و ... در سامانه جامع تجارت برای اخذ کالا برای تامین سبد کالایی پرسنل امکان معرفی نماینده صرفاً برای ارگان‌های دارای اطلاعات محرمانه نظیر نیروی انتظامی و ... مهیا است و در خصوص سایر ارگان‌ها نظیر شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها، کمیته امداد، سازمانها و وزارتخانه‌های دولتی و ... باید راسا با ثبت نام بالاترین مقام در سامانه، نقش دریافت کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
290 کلیک ها  دوشنبه, 04 بهمن 1400 11:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا