شهرک صنعتی دارویی بیضاء سال آینده آماده واگذاری است

شهرک صنعتی دارویی بیضاء سال آینده آماده واگذاری است
   
شهرک صنعتی دارویی بیضاء سال آینده آماده واگذاری است |||| ||||

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعلام کرد که شهرک صنعتی دارویی بیضاء سال آینده آماده واگذاری به متقاضیان می‌شود.

 
به گزارش راستین آنلاین احد فتوحی یکشنبه ۱۹ دی در حاشیه سفر استاندار فارس به شهرستان بیضاء و بازدید از شهرک صنعتی ملوسجان و جاده ورودی شهرک صنعتی دارویی این شهرستان، بیان کرد: عملیات اجرایی در شهرک صنعتی دارویی بیضاء از سال گذشته آغاز و تاکنون افزون بر ۱۵۰میلیارد ریال در این شهرک صنعتی هزینه شده و چند طرح نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.
 
فتوحی با بیان اینکه بر اساس قانون، دستگاه‌های خدمات رسان باید خدمات خود نظیر آب، برق، گاز و...را تا ورودی شهرک‌های صنعتی تامین و اعتبار این طرح‌ها نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه عملیات اجرایی زیر ساخت‌ها در شهرک صنعتی دارویی در حال انجام است و نیاز است دستگاه‌های اجرایی نیز خدمات خود را تا ورودی شهرک تامین کنند.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در این زمینه جلسات مختلفی در استانداری با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شده است.
 
او با اشاره به دستور استاندار فارس برای تسریع در ارائه خدماتی تا ورودی شهرک صنعتی دارویی بیضاء، خاطرنشان کرد: در این خصوص مقرر شد شرکت توزیع برق فارس از پست برق بیضا خط انتقال برق یه طول ۶کیلومتر اجرا و شرکت برق منطقه ای فارس نیز نسبت به اجرای پست فوق توزیع و خط انتقال اقدام کند.
 
فتوحی ادامه داد: در خصوص تامین آب نیز مقرر شد شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفا انشعابی از محل خط انتقال آب سد درودزن به شهرک صنعتی دارویی اختصاص دهند.
 
او همچنین در خصوص جاده دسترسی شهرک صنعتی نیز گفت: اداره کل راهداری موظف به اتصال مسر ورودی شهرک صنعتی به جاده بیضا -مرودشت شد.
 
فتوحی در ادامه افزود: زیرساخت‌های این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار ایجاد خواهد شد که در فازهای توسعه مساحت آن به بیش از ۴۰۰ هکتار خواهد رسید.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه این شهرک صنعتی از مصوبات هیئت دولت است، گفت: در این شهرک صنعتی بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می‌شود در این واحدها برای افزون بر ۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.
 
فتوحی با بیان اینکه رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتی ، استقرار صنایع مرتبط با دارویی و تجهیزات پزشکی و نیز فراوری گیاهان دارویی است، گفت :در برخی از زون‌های این شهرک نیز بر اساس ضوابط استقرار واحدهای صنعتی، سایر صنایع مستقر خواهند شد.
 
او افزود: باتوجه به اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز در آستانه تکمیل است، این شهرک صنعتی باتوجه به ویژگی‌هایی نظیر نزدیکی به کلان شهر شیراز و فاصله نزدیک با بزرگراه شیراز-اصفهان و نیز راه آهن از موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاری برخوردار است و با راه‌اندازی آن و آغاز واگذاری زمین در سال آینده قطعا مورد استقبال متقاضیان قرار می‌گیرد.
 
استاندار فارس همچنین در بازدید از مجموعه صنعتی تیرازیس بر تامین اراضی به مساحت دوهکتار برای اجرای طرح توسعه این واحد صنعتی تاکید کرد.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حاشیه این بازدید گفت: شهرک صنعتی ملوسجان با مساحت ۳۳۷ هکتار از شهرکهای مهم صنعتی در فارس است که دارای تمام امکانات زیربنایی و خدماتی است که با احتساب اراضی مربوط به کشت و صنعت پارسیرنگ و ۹۵درصد از اراضی آن به صنعتگران واگذار شده است.
 
فتوحی افزود: از ۶۳ قرارداد منعقد شده در این شهرک صنعتی ۳۷واحد صنعتی با اشتغالزایی حدود ۸۰۰نفر در مرحله بهره برداری است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از افزوده شدن ۸هکتار به مساحت اراضی صنعتی این شهرک خبر داد و گفت: از محل اراضی توسعه مشکل تامین زمین مجموعه تیرازیس حل خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
481 کلیک ها  یکشنبه, 19 دی 1400 17:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا