سهم ۷.۵ درصدی فارس از تسهیلات نوسازی روستاهای کشور

سهم ۷.۵ درصدی فارس از تسهیلات نوسازی روستاهای کشور
   
سهم ۷.۵ درصدی فارس از تسهیلات نوسازی روستاهای کشور |||| ||||

معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: ۷.۵ درصد سهمیه کشوری از تسهیلات نوسازی واحدهای روستایی به فارس اختصاص داده می‌شود.

 
به گزارش راستین آنلاین الله نصیری یکشنبه ۵ دی در یک کنفرانس خبری که به مناسبت روز ملی ایمنی و مقابله‌ها با زلزله با حضور تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی فارس برگزار شد، گفت: فارس به لحاظ زلزله استان خطرپذیری است و تعدادی از شهرها و روستاهایی که در حاشیه گسل‌ها هستند، همواره در معرض حادثه و آسیب قرار دارند. 
 
او با بیان اینکه جنوب و غرب استان به دلیل گسل‌های این منطقه که یا اصلی هستند یا فرعی بیشتر در معرض خطر قرار دارند، افزود: برای پیشگیری و کاهش آسیب در این مناطق قوانین مربوط به نوسازی و مقاوم‌سازی در حال انجام است و به شدت بر آن نظارت می‌شود. 
 
معاون بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه در گذشته تنها ۲۰ درصد از منازل روستایی استان در مقابل زلزله مقاوم بودند، افزود: در حال حاضر ۶۶ درصد واحد مسکونی در شهرهای کوچک و روستاهای استان مقاوم‌سازی شده و سعی و تلاش بر این بوده با اقدامات پیشگیرانه واحد مسکونی نوسازی و مقاوم‌سازی شوند تا مردم در سطح بالاتری از ایمنی باشند. 
 
نصیری عنوان کرد:  گروه‌های ارزیاب در سطح روستاها آموزش داده شدند تا در موقع لزوم و حادثه در محل حاضر شوند تا به ایمنی و ساخت‌وسازها کمک کنند.علاوه بر آن ۶۰۰ کارشناس نیز بر ساخت‌وسازها در روستاها نظارت دارند و ۱۳۰ نفر طراح و محاسب در بخش‌های کوچک مشغول فعالیت هستند و کمک‌های خدماتی و فنی مهندسی انجام می‌دهند. 
 
او با بیان اینکه برخی از گروه‌های آسیب‌پذیر در روستاها و شهرهای کوچک هستند که توانمندی ساخت و ساز را ندارند که با کمک دستگاه‌های حمایتی منازل این افراد را نوسازی کردیم، اظهار کرد: سالانه ۱۵ هزار تسهیلات کم بهره به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان به روستائیان استان داده می‌شود که این رقم در حال افزایش به ۲۰۰ میلیون تومان است. 
 
معاون بنیاد مسکن فارس همچنین با بیان اینکه ۷.۵ درصد سهمیه کشوری از تسهیلات نوسازی واحدها به استان فارس اختصاص داده می‌شود، گفت: ۴۲۰۰ روستا و سکونتگاه روستایی در استان فارس وجود دارد که نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد از این روستاها دارای طرح هادی هستند که در این تعداد مسائل مقاوم‌سازی و نوسازی انجام شده است.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
616 کلیک ها  یکشنبه, 05 دی 1400 15:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا