آغاز برداشت مورینگا ازدومین مزرعه بزرگ ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز برداشت گیاه دارویی مورینگا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین حمید رشیدی اظهار کرد: این مزرعه در سطح ۹ هکتار در پاییز سال ۹۹ در منطقه حسین آباد سرمشهد از توابع بخش جره و بالاده شهرستان کازرون کشت شده است.
وی افزود: بیش بینی می شود در هر دوره برداشت از هر هکتار هفت تن برگ مورینگا برداشت، و جهت فرآوری به بازارهای داخل و خارج عرضه شود.
این مقام مسئول با اشاره به مقاومت این گیاه در نواحی خشک و نیمه خشک در برابر شرایط کم آبی و سازگار با اقلیم منطقه، تصریح کرد: مورینگا، معروف به "درخت معجزه" دارای بسیاری از خواص تغذیه ای و دارویی است و یکی از کارآمدترین و تأثیرگذارترین گیاهان دارویی است.
رشیدی با اشاره به اینکه از تمام قسمت‌های مورینگا اعم از ریشه، برگ، شاخه، گل، بذر استفاده‌های دارویی و صنعتی می‌شود، ا ابراز کرد: ضد کلسترول، ضد التهاب، سلامت پوست، ضد سرطان، تقویت سیستم گوارشی، تنظیم کردن فشار خون و.....از خواص درمانی این گیاه دارویی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: دو رقم اولیفرا (با هدف برداشت برگ ) و پرگرینا ( با هدف برداشت بذر) از ارقام کشت شده در این مزرعه است .
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
365 کلیک ها  جمعه, 02 مهر 1400 09:50
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا