• زاهدی خبر داد

تداوم ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور سال جاری

تداوم ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور سال جاری
   
تداوم ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور سال جاری |||| ||||

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: بر اساس مصوبه‌ای که ۲۳ خرداد امسال از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شد، ثبت نام ودیعه مسکن که از ۲۶ خرداد آغاز شده است و تا 31 شهریورماه ادامه دارد.

 
به گزارش راستین آنلاین جعفر زاهدی دوشنبه ۱۵ شهریور در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه تسهیلات ودیعه مصوب شده برای کلانشهرهایی نظیر شیراز، 40 میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری ۲۵ میلیون تومان است، دوره بازپرداخت این تسهیلات را 3 ساله و نرخ سود را ۱۳ درصد اعلام کرد.
 
زاهدی خاطرنشان کرد: روش دیگر بازپرداخت تسهیلاتی که سال گذشته به تصویب رسید و مورد استقبال قرار نگرفت؛ تسویه یک جای کل مبلغ تسهیلات و سود متعلقه در پایان یکسال بود.
 
او با بیان اینکه برای ثبت نام نیازی به حضور در ادارات راه و شهرسازی نیست، گفت: متقاضی در آخرین مرحله از ثبت نام، باید به بانک عامل معرفی شده، مراجعه کند.
 
این مقام مسئول گفت: برای ثبت نام، متقاضیان باید به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس Tem.mrud.ir مراجعه کنند و کار پالایش نیز به شکل سیستمی انجام خواهد شد و اگر متقاضی واجد شرایط باشد، به نزدیکترین شعبه محل سکونتش، معرفی خواهد شد.
 
زاهدی با یادآوری اینکه بانک هم شرایط مورد نظر خود را بررسی کرده و در صورتی که متقاضی، واجد شرایط باشد، پرداخت تسهیلات انجام می‌شود، در خصوص شروط لازم برای اعطای تسهیلات ودیعه مسکن، گفت: فرد متقاضی باید سرپرست خانوار بوده و در مقطع کنونی مالکیت ملکی را نداشته و تاریخ انعقاد قرارداد اجاره هم از اول مهر ۱۳۹۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ باشد.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان کرد که مستاجرانیکه در حال حاضر نسبت به انعقاد قرارداد اجاره با موجر اقدام می‌کنند هم مشمول دریافت این تسهیلات خواهند بود.
 
به گفته زاهدی، طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، کسانی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که یا آقای متأهل باشند یا خانم مجرد بالای ۳۵ سال؛ اجاره نامه‌ها هم یا باید در دفاتر مشاور املاک نوشته شده و کد رهگیری اخذ شود یا اینکه در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با توجه به سقف کلی اختصاص داده شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تا ۱۰ هزار میلیارد تومان، بعید است محدودیت خاصی برای ثبت نام در نظر گرفته شود. فعلاً هر فرد که ثبت نام کند و واجد شرایط باشد، می‌تواند به بانک مراجعه کند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1080 کلیک ها  دوشنبه, 15 شهریور 1400 14:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا