توجه به کسب و کارهای نوپا در رسیدگی به طرح صیانت از فضای مجازی الزامی است

توجه به کسب و کارهای نوپا در رسیدگی به طرح صیانت از فضای مجازی الزامی است
   
توجه به کسب و کارهای نوپا در رسیدگی به طرح صیانت از فضای مجازی الزامی است |||| ||||

از نمایندگان مجلس و تصمیم گیران در خصوص فضای مجازی انتظار داریم به موضوع مهم کسب و کارها در حوزه فضای مجازی و منافع بخش خصوصی به ویژه کسب و کارهای نوپا توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش راستین آنلاین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس امروز (شنبه 23 مرداد) در جلسه وبینار کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی در چند هفته اخیر از چالش های فعالان حوزه فضای مجازی بود.

مهرداد سهرابی  افزود: این طرح باید به صورت کارشناسی و با مشورت نظر فعالان این عرصه در بخش خصوصی مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس و تصمیم گیران در خصوص فضای مجازی انتظار داریم به موضوع مهم کسب و کارها در حوزه فضای مجازی و منافع بخش خصوصی به ویژه کسب و کارهای نوپا توجه ویژه داشته باشد.

خاطر نشان می شود، نماینده پلیس فتا استان فارس نیز در این جلسه تاکید کرد که تمامی کسب‌ و کارهای اینترنتی باید در یک چارچوب مشخص فعالیت کنند و صاحبان تمامی کسب ‌ وکارهای فعال در فضای مجازی بایستی پس از تصویب قانون تجارت الکترونیک در سال ۸۲، نماد اعتماد الکترونیک داشته باشند و تمام کسب‌ و کارها برای دریافت هرگونه درگاه پرداخت، دارای نماد اعتماد الکترونیک و یا «اینماد» باشند و پلیس فتا در قالب پنج بخش امنیت سایت، پیکر بندی سرور، پیکر بندی پایگاه داده، انتظامی سایبری و امنیت اپلیکیشن های موبایلی تمهیداتی را برای موفقیت کسب و کار فراهم کرده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
640 کلیک ها  شنبه, 23 مرداد 1400 13:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا