• سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس مطرح کرد :

ضرورت توجه به فضای مجازی

  سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس بر ضرورت توجه به فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد: رسانه و روابط عمومی ها در فضای مجازی بصورت تخصصی و با فوریت ورود کنند و نتایج فعالیت ها به شکل هنرمندانه به عموم مردم منتقل شود؛ غفلت از…

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان فارس به میزبانی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان فارس برگزار شد. عباس فرج زاده در شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان که با حضور سردار کوشکی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس فارس و سرهنگ راستی رییس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهوار‌ه‌ای بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کشور برگزار شد، به واقعه کربلا و روز عاشورا اشاره کرد و گفت: به تعبیر دقیق کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، هر روز ما برای ادای تکلیف، روز عاشوراست و هر مکانی به نحوی صحنه نبرد کربلاست و هرکس لازم است در این عرصه نقش نقش خود را در صحنه عاشورای و کربلای زمانه به درستی ایفا کند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس به نقش فراموش نشدنی شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مدافعان حریم انقلاب اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران فروگذاری نکرده اند و با گذشتن از همه هستی خود به جنگ با دشمن متخاصم شتافتند؛ و امروز نیز صحنه نبرد ما در یک جنگ ترکیبی و رسانه ای است و وظیفه داریم در صحنه جهاد تبیین با بیان صحیح دستاوردهای نظام در جهت امیدآفرینی در جامعه تلاش کنیم.

وی تحقق جهاد تبیین را تکلیفی بر دوش کارگزاران نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: می بایست از امکانات و ابزارهای موجود، در راستای تحقق جهاد تبیین و بیان دستاوردهای نظام که منجر به امیدآفرینی در جامعه می شود استفاده کنیم و عملکرد متنوع و مختلف دستگاه های استان در قالب های گوناگون و به روز به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

فرج زاده نگاه تطبیقی و تحلیلی عملکرد دستگاه های استان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی را یکی از دستور کارهای اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس دانست و گفت: امیدآفرینی در جامعه منجر به افزایش مشارکت مردم در مقاطع مختلف می شود.

وی بر ضرورت توجه به فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد: رسانه و روابط عمومی ها در فضای مجازی بصورت تخصصی و با فوریت ورود کنند و نتایج فعالیت ها به شکل هنرمندانه به عموم مردم منتقل شود؛ غفلت از فضای مجازی، فضا را برای مقابله با تهدیدات دشمن محدود می کند.

تاکتیک دشمن، ترکیب سه شکاف فرهنگی، طبقاتی و اعتقادی علیه ما است
سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس در این نشست اظهار داشت: امروز سه شکاف طبقاتی با محوریت اقتصاد، شکاف فرهنگی با محوریت اعتقادات و شکاف اجتماعی با محوریت دوقطبی‌سازی توسط دشمن ایجاد شده که از طریق آن درصدد ضربه زدن به ما است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس ابتدا خاطرنشان کرد: نوجوان و جوان امروز ساعات زیادی از روز را با گوشی و کامپیوتر سرگرم بوده و درگیر فضای مجازی است و به همین خاطر دانش مجازی و سطح توقعاتش بالا رفته است.

وی افزود: اصطلاحا نسل امروز دنیای خود را دارد و مهمترین کاری که روابط عمومی‌ها به عنوان رابط بین ادارات و مردم باید انجام بدهند ابتدا شناخت این نسل و اثرگذاری بر روی آن است.

سردار کوشکی افزود: عامه مردم امروز سه زیست واقعی، مجازی و ترکیبی از این دو را دارند و شما به عنوان رصد کنندگان و هدایتگران افکار عمومی باید ابتدا بدانید در کجای کار قرار دارید و پس از شناخت خود بدانید که چرا در آن نقطه قرار دارید و سپس دورنمای خود را مشخص کنید و نقش خود و دستگاه خود را به خوبی بدانید.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: امروز سه شکاف اصلی در جامعه ایجاد شده که عبارت از شکاف طبقاتی با محوریت اقتصاد، شکاف فرهنگی با محوریت اعتقادات و شکاف اجتماعی با محوریت دوقطبی‌سازی است و دشمن به دنبال ترکیب این سه شکاف جهت ضربه زدن به ما است و تاکید رهبر معظم انقلاب بر پرهیز از دوقطبی‌سازی و تلاش جهت کاهش شکاف طبقاتی و مشکلات فرهنگی نیز در همین راستا است.

سردار کوشکی بیان کرد: بر خلاف جبهه دفاع مقدس که باید کلی راه طی می‌کردیم تا به مقصد و خط مقدم برسیم در جبهه امروز دشمن به مدد فناوریهای نوین و فضای مجازی گاه تا خانه ما رسوخ می‌کند و خطوط و حدود و نوع تهدیدات دشمن تغییر کرده است.

این پیشکسوت دفاع مقدس، سرعت، صداقت و صراحت را سه عنصر اصلی تولید محتوا و خبررسانی توسط مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه دانست و افزود: اگر سرعت عمل نداشته باشید و تاکتیکهای دشمن را نشناسید خاکریزتان را دشمن فتح خواهد کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس افزود: تاکتیک دشمن این است که آگاهی و حقیقت را از ما گرفته و دروغ و تحریف تحویل بدهد اما هنر شما این است که چیزی بگویید که دیگران بشنوند و باید با تلاش و یادگیری فنون، تیتر و سوتیترنویسی حرفه‌ای و جذب مخاطب و در دست گرفتن روایت اول در این وادی، حرفه‌ای شوید.

در این نشست علاوه بر بازدید از موزه دفاع مقدس، سرهنگ راستی رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی کشور به بیان ضرورت های حضور در فضای مجازی و راهکارهای تبیین و اقناع سازی عمومی پرداخت.

انتهای پیام /  108
107 کلیک ها  دوشنبه, 12 تیر 1402 07:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا