از تولید نهاده های دامی و گوشتی در نی ریز تا بخشودگی جرایم دیر کرد و الکتریکی شدن صدور حواله کودهای شیمیایی داراب

از تولید نهاده های دامی و گوشتی در نی ریز تا بخشودگی جرایم دیر کرد و الکتریکی شدن صدور حواله کودهای شیمیایی داراب
   
از تولید نهاده های دامی و گوشتی در نی ریز تا بخشودگی جرایم دیر کرد و الکتریکی شدن صدور حواله کودهای شیمیایی داراب |||| ||||

22000تن نهاده دامی و تولید 10900 تن گوشت در نی‌ریز توزیع شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: در یک‌سال اخیر 10هزار و 900تن گوشت شامل 4200 تن گوشت قرمز و 6700 تن گوشت سفید در این شهرستان تولید شده است. 

 

به گزارش راستین آنلاین علیرضا بصیری همنچنین افزود: نی‌ریز 305هزار راس دام دارد و در یک‌سال اخیر توزیع 22هزار تن نهاده دامی جو، ذرت و خوراک دام در بین دامداران صورت‌گرفته‌است.

 

به‌گفته وی؛ در قسمت مرغداری‌ها نیز امسال برای تخصیص نهاده‌های دولتی، از 120 واحد مرغ گوشتی بازدید میدانی به‌عمل‌آمده‌است.

 

بصیری به اجرای طرح "اصلاح نژاد دام" با هدف تولید بیشتر و کمک به اقتصاد دامداران روستایی نیز گریزی زد و خاطرنشان‌کرد: شهرستان نی‌ریز مقام اول استان فارس را در "اصلاح نژاد دام‌های سبک محلی با دام‌های پرتولید خارجی" داراست و این طرح تا کنون برای 950راس دام سبک و 350راس دام سنگین انجام شده است.

 

شهرستان نی‌ریز 42 واحد صنعتی مرغ گوشتی با سایر ماکیان (کبک، بلدرچین، بوقلمون)، 3000 واحد دام سبک و 97 واحد گاوداری دارد.
 
 
صدور حواله کودهای شیمیایی در داراب الکترونیکی می‌شود

 

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از توزیع کودهای شیمیایی یارانه دار بر اساس حواله الکترونیکی خبر داد و گفت: از اول شهریور ماه سال جاری توزیع انواع کودهای شیمیایی یارانه دار بر اساس اطلاعات ثبت شده محصولات کشاورزی در سامانه جامع پهنه بندی انجام می گیرد.

 

احمدرضا صالحی با بیان اینکه کود های شیمیایی به کشاورزانی داده می شود که اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت کرده باشند ادامه داد: بهره برداران بخش های مختلف شهرستان برای ثبت دقیق اطلاعات محصولات کشاورزی خود به مدیران پارسل هرمنطقه مراجعه نمایند و نسبت به ثبت دقیق اطلاعات سطح کشت محصولات کشاورزی تا ۲۰ مرداد ماه در سامانه جامع پهنه بندی اقدام کنید.
 
صالحی با اشاره بر اینکه صدور حواله الکترونیکی بر اساس ابلاغ وزير محترم جهاد كشاورزي در خصوص ضوابط اختصاصي خريد، فروش، حمل و نگهداري نهاده و كالا هاي اساسي موضوع ماده (۲) دستورالعمل تبصره (۴) الحاقي ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز و توزيع بهينه و موثر نهاده هاي كشاورزي صورت می گیرد اظهار کرد: کشاورزان با مراجعه به سامانه پایش کود به آدرس https://www.google.com/url?q=http://payeshkood.ir&source=gmail&ust=1628140772675000&usg=AFQjCNG1iMn7qNQs4TreAdt3IunWlD_ntQ">payeshkood.ir و جستجوی کد ملی از میزان سهمیه کود خود اطلاع پیدا کرده و پس از انتخاب یکی از کارگزاران عامل توزیع کود شهرستان وجه آن را پرداخت نموده و کود تخصیصی خود را از آنجا تحویل می گیرد.
 
بخشودگی جرایم دیر کرد و تمدید تسهیلات کشاورزی شهرستان داراب 

 

مسئول طرح و برنامه جهاد کشاورزی شهرستان داراب از بخشودگی جرایم دیر کرد و تمدید تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی خبر داد و گفت: به استناد ماده قانونی ابلاغ اعتبارات و آئین نامه اجرایی بند" ز" تبصره 2 قانون بدوجه سال 1400 بانک کشاورزی، جرایم دیر کرد تسهیلات پرداختی از ابتدای سال 1394 تا کنون که به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شده مشمول بخشودگی قرار می گیرند.

 

رحیم رجایی با اشاره به اینکه واحد های خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه و آسیب دیده از خشکسالی مشمول بخشودگی قرار می گیرند، افزود: کلیه بهره برداران بخش کشاورزی اعم از کشاورزان، دامداران، باغداران، مرغداران، عشایر و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی مشمول این طرح می شوند.

 

رجایی خاطر نشان کرد: علاوه بر بخشودگی جرایم دیرکرد بهره برداران مشمول، مانده بدهی آنها نیز به مدت یک سال تمدید می گردد. 
وی ادامه داد: کلیه کشاورزان متقاضی استفاده از این طرح ابتدا به بانک کشاورزی منطقه خود مراجعه نمایند و در صورتی که مشمول این بخشودگی می شوند جهت گرفتن معرفی نامه به جهاد کشاورزی مراجعه کنید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
380 کلیک ها  چهارشنبه, 13 مرداد 1400 09:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا