لزوم خرید دام مازاد عشایر بدون محدودیت سنی در بحران خشکسالی

لزوم خرید دام مازاد عشایر بدون محدودیت سنی در بحران خشکسالی
   
لزوم خرید دام مازاد عشایر بدون محدودیت سنی در بحران خشکسالی |||| ||||

دلیل خشکسالی های اخیر فارس، طرح خرید حمایتی دام زنده عشایر باید شامل دام مازاد شود و به سن خاصی از دام عشایری محدود نشود تا عشایر کمترین زیان را ببینند.

 

به گزارش راستین آنلاین احمد طمراسی امروز (یکشنبه 27 تیر) با اشاره به بحران خشکسالی اخیر در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: برای عبور از این بحران در استان به هم افزایی و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه ها در بحران خشکسالی نیاز داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: بدین ترتیب خرید دام حمایتی با هدف جلوگیری از ضرر و زیان اقتصادی جامعه عشایر استان انجام خواهد شد زیرا انباشت دام و نبود مرتع باعث عرضه دام توسط عشایر با قیمت‌های نازل به بازار و وارد شدن زیان به این جامعه می شود.

وی اضافه کرد: حفظ مراتع به عنوان یکی از منابع پایه در اولویت استان قرار دارد و با توجه به خشکسالی پیش رو در سال زراعی 1400 که نسبت به 50 سال اخیر بی سابقه بوده اگر دام به همان تعداد و نسبت در مراتع فارس در حال چرا باشد همین حداقل پوشش گیاهی نیز با چرای مفرط آسیب می بیند و اثر مستقیم آن در سال بعد متوجه عشایر خواهد شد.

طمراسی با اشاره به طرح خرید حمایتی دام زنده عشایر بیان کرد: این طرح باید شامل دام مازاد شود و به سن خاصی از دام عشایری محدود نشود تا عشایر کمترین زیان را ببینند.

وی ادامه داد: تداوم فعالیت عشایر در خشکسالی و فقر مراتع و گرانی نهاده هایی چون کنستانتره، جو و کاه موجب سختی آنها در سال جاری شده و باید تشکل ها و تعاونی های عشایری در صادرات دام نفوذ داشته باشند تا سود حاصل از صادرات به عشایر بازگردد.

طمراسی اعلام کرد: تامین نهاده های دام در سال جاری در فارس سه برابر شده و استان ما برای جذب تمام سهمیه ها آمادگی انجام اقدامات لازم را دارد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
473 کلیک ها  یکشنبه, 27 تیر 1400 17:39
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا