تمدید مهلت اخذ تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا

تمدید مهلت اخذ تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا
   
تمدید مهلت اخذ تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا |||| ||||

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: مهلت ثبت نام مشاغل و کسب وکار‌های به شدت آسیب دیده از کرونا متقاضی اخذ تسهیلات کرونایی تا پایان شهریور امسال تمدید شد.

به گزارش راستین آنلاین  مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده از کرونا متقاضی اخذ تسهیلات کرونایی تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ و با شرایط دستور العمل ابلاغ شده قبلی توسط کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا تمدید می‌شود.

او افزود: بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ هستند.

هاله ولادفر بیان داشت: بر اساس مصوبه شماره ۲ هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که به تأیید مراجع ذیربط رسیده است، اخذ تسهیلات در بخش‌های گردشگری، ورزش وجوانان، فرهنگ و هنر و حمل ونقل ریلی وهوایی نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۰ مطابق همان دستور العمل و شرایط ابلاغی قبلی تمدید می‌شود و بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ۱۴۰۰ هستند و مشاغل و کسب وکار‌های به شدت آسیب دیده نظیر مهد کودک‌ها، تالار‌ها، پارک‌های آبی و شهر بازی‌ها که پیش از این مشمول برخورداری از تسهیلات کرونای نبوده اند مطابق دستور العملی که از سوی کار گروه فوق ابلاغ خواهد شد مشمول برخورداری از تسهیلات خواهند شد.

او در ادامه در خصوص حمایت بانکی عنوان داشت: باز پرداخت اقساط تسهیلات کرونایی اخذ شده توسط مشاغل و بنگاه‌های موضوع بند (۵) اعم از تسهیلات کرونایی قبلی و یا تسهیلات جدید موضوع بند (۵) تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ امهال می‌شود.

فولادفر اظهار داشت: برای صاحبان مشاغل و کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده از کرونا (به غیر از تسهیلات قرض الحسنه) باز پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی که موعد مقرر آن‌ها در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده است، منوط به آن که بدهی آن‌ها به شبکه بانکی تا تاریخ اول بهمن ماه ۱۳۹۹ در طبقه جاری قرار داشته باشد به انتهای دوره تقسیط می‌شود تا طی چهار قسط پس از آخرین قسط وصول شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس بیان کرد: تسهیلات پرداختی از محل صندوق کار آفرینی امید که جهت کسب وکار‌های به شدت آسیب دیده پرداخت شده است نیز مشمول امهال این بند می‌شود.

او در ادامه بیان داشت: موعد پرداخت تسهیلات با باز پرداخت به صورت دفعی برای مشمولین این بند که سر رسید باز پرداخت آن در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ باشد، به پایان تیر ماه امسال منتقل می‌شود. استمهال موارد این بند از احتساب و اخذ وجه التزام تاخیر تادیه دین و کارمزد اضافی مستثنی است؛ و مشمولین این بند تا موعد مقرر برای باز پرداخت اقساط دارای سر رسید طی چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ مشمول محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیر جاری نمی‌شوند. همچنین ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مقرر در ماده ۵ مکرر الحاقی به قانون چک (صرفا برای اخذ تسهیلات) برای چک‌های صادره توسط صاحبان مشاغل و کسب وکار‌های به شدت آسیب دیده از کرونا که تاریخ مندرج در چک در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ بوده و منجر به برگشت چک و صدور گواهی نامه عدم پرداخت حداکثر تا پایان تیر ماه ۱۴۰۰ شود در صورت تسلیم تقاضا از سوی صادر کننده چک به بانک یا موسسه اعتباری محال علیه، طی یک ماه پس از تاریخ برگشت، اعمال نخواهند شد.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری در خصوص سایر حمایت‌ها افزود: تمامی مجوز‌های صادره توسط دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی صدور مجوز در کشور برای کلیه فعالیت‌ها و کسب وکار‌ها و مشاغل تا تاریخ ۳۱/۰۳/۱۴۰۰ تمدید می‌گردد. تمامی مراجع صدور مجوز در کشور مکلفند اقدامات و اطلاع رسانی لازم به ذینفعان را به عمل آورند. شرکت‌های مرتبط با خدمات عمومی (برق و گاز) تا پایان شهریور ماه از قطع خدمات به مشاغل و کسب وکار‌های به شدت آسیب دیده به علت وجود بدهی خودداری کنند.

فولادفر گفت: موجرین اماکن موقوفه، مذهبی، آستان‌های متبرکه و موسسات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی مجازند حق الاجاره خود برای مشاغل و کسب وکار‌های به شدت آسیب دیده از کرونا را در سال ۱۴۰۰ معادل اجاره سال ۱۳۹۹ تعیین کنند.

او در پایان عنوان داشت: اعتبار احکام هیأت مدیره و بازرسان اتحادیه‌های صنفی و هیأت رئیسه اتاق‌های اصناف در سراسر کشور که مهلت تصدی آنان به موجب قانون نظام صنفی خاتمه یافته یا خاتمه می‌یابد تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید می‌شود و برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها تا این تاریخ به تعویق خواهد افتاد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
421 کلیک ها  پنج شنبه, 03 تیر 1400 10:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا