ارزآوری ۸ میلیون دلاری از صادرات رب گوجه فرنگی مرودشت

ارزآوری ۸ میلیون دلاری از صادرات رب گوجه فرنگی مرودشت
   
ارزآوری ۸ میلیون دلاری از صادرات رب گوجه فرنگی مرودشت |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی مروشت از صادرات ۱۵ هزار و ۲۵۷ تن محصول رب گوجه فرنگی، انواع شوریجات و ترشیجات با ارزش یک هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال به کشور‌های مختلف آسیایی و اروپایی خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین کاووس همتی از صادرات ۱۵ هزار و ۲۵۷ تن محصول رب گوجه فرنگی، انواع شوریجات و ترشیجات با ارزش یک هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال به کشور‌های مختلف آسیایی و اروپایی در ۶ ماهه دوم پارسال خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مروشت اظهار کرد: محصول تولیدی به کشور‌های آمریکا، استرالیا، کانادا، رومانی، قزاقستان، دبی، عراق، افغانستان، پاکستان، عمان و ... به صورت مستقیم و یا با واسطه صادر می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در تولید رب گوجه فرنگی ابراز کرد: با توجه به کثرت واحد‌های صنایع تولیدی مازاد محصولات تولیدی، زمینه صادرات برای این محصول را به خوبی فراهم کرده است.

همتی با بیان اینکه رنگ و بریکس (brix) رب گوجه فرنگی اصلی‌ترین عامل تعیین کیفیت این محصول است، بیان کرد: رب گوجه فرنگی در این شهرستان با دستگاه‌های مدرن تهیه و در قوطی، شیشه و حلب با سایز‌های مختلف و بعضا فله به صورت اسپتیک به بازرگانان عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرستان مرودشت ۱۱۴ واحدصنایع تبدیلی با مجوز جهاد کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: صنایع تبدیلی تولید کننده رب گوجه فرنگی در مرودشت علاوه بر تحویل محصول گوجه فرنگی شهرستان مرودشت گوجه فرنگی شهرستان‌ها و استان‌های همجوار را نیز دریافت می‌کند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
449 کلیک ها  چهارشنبه, 26 خرداد 1400 19:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا