مهلت ۴۰ روزه دستگاه‌های اجرایی فارس برای جذب ۴۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه

مهلت ۴۰ روزه دستگاه‌های اجرایی فارس برای جذب ۴۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه
   
مهلت ۴۰ روزه دستگاه‌های اجرایی فارس برای جذب ۴۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه |||| ||||

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس از مهلت ۴۰ روزه دستگاه‌های اجرایی فارس برای جذب ۴۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه خبرداد.

به گزارش راستین آنلاین  بابک دائی درخصوص آخرین وضعیت اسناد خزانه استان فارس مربوط به پارسال، گفت: هنوز ۳۰ درصد اسناد خزانه استان به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان با گذشت حدود ۳ ماه از اتمام سال قبل جذب نشده است.

او اظهارداشت: چند سالی است که بخش عمده‌ای از اعتبارات دارایی‌های سرمایه‌ای استان یا همان اعتبارات عمرانی در دو بخش ملی و استانی در قالب اسناد خزانه ابلاغ می‌شود که سهم استان فارس در سال ۹۹ از این محل یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: این رقم به ۱۸۶ دستگاه اجرایی و شهرداری تخصیص داده شد که تا امروز حدود ۷۰ درصد این مبلغ جذب شده و تا آخر تیرماه فرصت داریم مابقی آن را جذب کنیم.

به گفته دائی، از ۱۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار اسناد خزانه استان فارس ۸۸۰ میلیارد تومان آن، تاکنون توسط د ستگاه‌های اجرایی جذب شد ه و این د ستگاه‌ها تا ۴۵ روز د یگر یعنی تا آخر تیرماه فرصت د ارند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار باقی مانده را جذب کنند.

به گفته او، تاکنون ۷۸ درصد اسناد خزانه ملی و ۵۰ درصد اسناد استانی و به طور میانگین ۷۰ درصد اسناد خزانه سهم فارس جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس بیان داشت: بیشترین میزان نرخ جذب اسناد خزانه مربوط به آب منطقه‌ای با نرخ ۸۵ د رصدی، دانشگاه علوم پزشکی ۸۰ درصد و اد اره کل راه و شهرسازی با نرخ ۵۰درصد‌ی است.

به گفته دائی، میزان اعتبارات اسناد خزانه فارس از محل بند (و) تبصره ۵ قانون بودجه برای سال ۱۴۰۰ هنوز ابلاغ نشده است.

مد یرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص درآمد‌های عمومی پیش بینی شده برای فارس در سال ۱۴۰۰ گفت: امسال پیش بینی شده فارس درآمد زایی ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای دولت داشته باشد که از این رقم ۴۳۱۴ میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده مالیاتی و ۴۷۰ میلیارد تومان سایر درآمده است.

دایی به رشد درآمد پیش بینی شده امسال فارس، نسبت به پارسال اشاره کرد و گفت: نرخ رشد درآمد‌های عمومی فارس در سال جدید نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۸ درصد است.

او درخصوص درآمد زایی فارس در دو ماه ابتدایی امسال گفت: از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده برای فارس تا پایان اردیبهشت ماه ۷۱۷ میلیارد تومان محقق شده که نرخ تحقق آن در این دو ماه ۹۰ درصد است.

مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس با بیان این که امکان تحقق ۱۰۰ درصد‌ی درآمد‌های عمومی استان وجود دارد، افزود: در سال گذشته که درآمد زایی ۴۰۵۶ میلیارد تومانی برای فارس پیش بینی شده بود شاهد تحقق ۱۰۵ درصد‌ی درآمد‌ها بودیم که در ده سال گذشته بی سابقه بود.

دائی گفت: در حالی که در سال گذشته درآمد زایی ۴ هزار و ۵۶ میلیارد تومان برای فارس پیش بینی شده بود خوشبختانه این استان موفق به درآمد زایی ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی برای خزانه دولت شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
742 کلیک ها  چهارشنبه, 26 خرداد 1400 19:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا